bijkomende uren met contract, wat met verlof

Aanvuller
Topic Starter
Berichten: 4

bijkomende uren met contract, wat met verlof

#1 , 26 sep 2011 16:04

Ik hoop dat ik in het juiste forum zit, anders moet de moderator dit bericht maar op de juiste plaats zetten.

Ik verschoot me een bult toen ik vandaag op men werk dit hoorde, ik vraag me wel af of dit zomaar kan en of dit wel allemaal wettelijk is.

Ik ben aanvuller in een grootwarenhuis, carrefour, nu hebt ik eind dit jaar of begin dit jaar extra uren gekregen via een aangepast contract dat tijdelijk was. Ik zou eens moeten nakijken of dit werkelijk vorig jaar of dit jaar was.

Normaal werk ik 28 uur, met dit aangepast contract kon en mocht ik 32 uur per week wereken.

Normaal heb ik recht op 4 weken wetelijk verlof, nu komt de verantwoordelijke van de lonen op het werk me doodleuk melden dat ik al mijn verlof al heb opgenomen.

Dit komt doordat men mijn verlof berekend heeft op die 32 uur per week in plaats van 28uur.

Dit kan toch niet, of wel... Een mens presteert meer uren om enerzijds wat extra geld te verdienen en anderzijds de werkgever te helpen doordat er meer werk is.

Normaal moet ik toch men aantal uren verlof behouden, eventueel vermedert door dat extra contract of bezie ik dit verkeerd?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 26 sep 2011 16:20

Verlof wordt berekend op gepresteerde dagen van het voorbije jaar, dus als u vorig jaar 28 uur per week had, had u dit jaar ook maar verlof in verhouding van die 28 uur met een voltijdse. U had geen 4 weken verlof, maar het aantal dagen dat u werkte in 4 weken. Volgend jaar heeft u dan meer verlof, omdat u dit jaar meer gewerkt heeft.

Aanvuller
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 26 sep 2011 16:30

Zo dacht ik er ook over, van waar ze het dan halen om te beweren dat ik dagen zou moeten inhalen omdat ik over het aantal verlof zit?!

In iedere geval zal ik het in de gaten houden!

Leuk dat hier een forum voor bestaat :D

Bedankt!

Reclame

Turaki
Berichten: 6870

#4 , 26 sep 2011 16:38

Misschien een beetje onduidelijk geweest: u had dit jaar het aantal dagen verlof dat u vorig jaar in 4 weken werkte, dus dit jaar had u geen 4 weken, maar 3,5 weken verlof. Volgend jaar heeft u, als u nog steeds 32 uren werkt dan, wel 4 weken, als u volgend jaar terug maar 28 uur werkt, heeft u zelfs iets meer dan 4,5. (berekening gemaakt op baiss van een voledig jaar met dezelfde uren, indien de uren wijzigen in de loop van het jaar is het iets moeilijker)

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 26 sep 2011 16:44

je kan echter nooit meer dan 4 weken wettelijk verlof hebben :).

xena

#6 , 26 sep 2011 18:04

.
Laatst gewijzigd door xena op 20 okt 2011 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.

denlowie
Berichten: 15929
Juridisch actief: Nee

#7 , 26 sep 2011 19:29

Zijt eens tevreden dat je maar zoveel verlof moet nemen, = meer centen !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#8 , 26 sep 2011 20:12

je kan echter nooit meer dan 4 weken wettelijk verlof hebben :).
zeg dat maar eens tegen een ambtenaar
heb het net gedaan :). M'n vriendin heeft er minder :(

Terug naar “Andere”