familie komt helpen. Inschrijven of niet?

V.DH.
Topic Starter
Berichten: 6

familie komt helpen. Inschrijven of niet?

#1 , 04 sep 2011 11:10

Hallo!

ik ben nu al een tijdje als zelfstandige bezig in de verkoop. Mijn vader komt me hierbij soms helpen, zowel in de winkel als achter de schermen (vb voor de leveringen).

Moet ik hem inschrijven of niet? Hij is met brugpensioen, en komt mij eigenlijk helpen om de verveling tegen te gaan.

Ik betaal hem hier niets voor, omdat hij dat ook niet wil.

Nu vind ik dat de regelgeving hierover bijzonder onduidelijk is. Zo heb ik al ergens gevonden dat ik gewoon een contract kan opmaken waarin vermeld staat dat hij geen vergoeding ontvangt, geen gezag van mij moet respecteren en geen uren na te leven heeft.
Op die manier zou ik niet moeten aantonen dat ik hem niet betaal (want hoe doe je dat?), maar zou de bewijslast bij de RVA liggen.

Nu is de politie langsgeweest omdat er iemand zou gebeld hebben dat er iemand in het zwart zou werken. Ze zijn dus langsgeweest maar toen ze te horen kregen dat dat mijn vader was, hebben ze ons verteld dat dat geen probleem was.

Ik weet niet echt meer wat te doen om in orde te zijn.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 04 sep 2011 12:08

Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Oude Belg
Berichten: 3192

#3 , 04 sep 2011 12:09

Een zelfstandige helper… om de kosten te drukken?