omdat verlof iets is wat je moet verdienen. Als je een ganse tijd niet gewerkt heb, heb je niet noodzakelijk verlof nodig (voor noodzakelijke dingen bestaat er verlof om dwingende redenen/familiaal verlof)Kan belachelijk klinken .
Maar ik heb eigenlijk nooit begrepen waarom men mensen pas na 1 jaar werken ( in de privé ) verlof toekent .
een beginner kan jeugdvakantie krijgen als hij net afgestudeerd is...Ik heb ook nooit berepen waarom men mensen die hier dus onder vallen niet hetzelde recht geeft om evenveel wettelijk verlof te nemen maar dan natuurlijk wel onbetaald.
De meeste hier zullen zeggen dat dit bestaat onder de vrom onbetaald verlof , maar er moet nog steeds de goedkeuring zijn van je overste , en vaak weigerd die wel vrees ik.
Waarom moet een beginner steeds één jaar werken zonder misschien verlof te kunnen krijgen , dat vraag ik mij af .
jaMijn andere vraag is .
Had dit kunnen vermeden worden door het te laten opmaken onder een soort contractje ?
euh? lijkt me logisch dat je wil weten waarvoor je werkt... of ging jij vroeger gaan werken zonder loon te vragen? Op een of andere manier wist je altijd (ongeveer) hoeveel je verdient.De jongeren van tegenwoordig hebben niet meer dezelfde motivatie iov werk dat die van pakweg 40-50 jaar geleden. Voor ze beginnen te werken willen ze al weten hoeveel verlof ze hebben en wanneer, welke firmawagen ze krijgen en hoeveel andere voordelen.
Mag ik er ook even op wijzen dat bij de jongeren van pakweg 40-50 jaar geleden (= mijn ouders bijvoorbeeld) in een gezin waarvan enkel de man ging werken, er genoeg geld binnenkwam om een ruime alleenstaande woning op een lap grond van 650 m² af te betalen op 20 jaar en verder op een normale manier te kunnen leven?De jongeren van tegenwoordig hebben niet meer dezelfde motivatie iov werk dat die van pakweg 40-50 jaar geleden. Voor ze beginnen te werken willen ze al weten hoeveel verlof ze hebben en wanneer, welke firmawagen ze krijgen en hoeveel andere voordelen. Dat ze eerst eens beginnen met tevreden te zijn dat ze werk hebben. En als ze dan werken, beginnen ze al na enige maanden te vragen onder welke voorwaarden ze op ziekteverlof kunnen, of hoeveel steun ze zullen trekken als ze hun ontslag geven.
Mijn ouders leefden net als wij nu (gingen ook regelmatig eens uit eten, gingen jaarlijks wel eens op vakantie, met twee kinderen erbij, enz...). Het enige dat er niet was, was internet. Maar dat gaat het verschil echt niet maken, hoor.al enkele verschillen mijn ouders gingen niet uit eten, rookten niet en gingen evenmin naar het buitenland op vakantie.
Evenmin kosten voor TV, internet, en andere ontspanningskosten
Tel uit je verschil.
op wat trekt dat nu , een werkgever wil toch ook zijn zakken vullen mee nog meer winst op de kap van zijn werknemers of denkt ge dat zij volk aanemen voor hun schoon ogenDe jongeren van tegenwoordig hebben niet meer dezelfde motivatie iov werk dat die van pakweg 40-50 jaar geleden. Voor ze beginnen te werken willen ze al weten hoeveel verlof ze hebben en wanneer, welke firmawagen ze krijgen en hoeveel andere voordelen. Dat ze eerst eens beginnen met tevreden te zijn dat ze werk hebben. En als ze dan werken, beginnen ze al na enige maanden te vragen onder welke voorwaarden ze op ziekteverlof kunnen, of hoeveel steun ze zullen trekken als ze hun ontslag geven.