verkeersongeval met een bedrijfsvoertuig

sven
Topic Starter

verkeersongeval met een bedrijfsvoertuig

#1 , 16 dec 2005 01:48

heb een probleem waar ik niet goed weet wat ik ermee moet doen.in de maand july heb ik een verkeersongeval gehad met een bedrijfsvoertuig.werkten toen voor een koeriersbedrijf met een voertuig van het bedrijf.vrijdags toen men uren gedaan waren ben ik rechtstreeks naar men vriendin gereden in limburg waar ik tot zondagmorgend ben gebleven.aangezien ik zondags een afspraak had in antwerpen en zelf in antwerpen woon en smaandags voor mijn werk in antwerpen moest vertrekken.ben ik met het bedrijfsvoertuig naar antwerpen gereden omdan op de maandag daar te vertrekken.onderwegen naar antwerpen heb ik een ongeval waardoor het voertuig total loss is.maanden later in december denkende dat alles voorbij is krijg ik een brief van een advocaat zonder verwittiging in de maanden daarvoor dat ik word ten laste gelegd voor de kosten van de vrijstelling verzekering van het voertuig en de reclame op de wagen + de interesten van de afgelopen maanden.en dit moet betalen binnen de vijtien dagen anders heeft hij de opdracht om onverwijld en zonder verdere verwittigingen tot dagvaarding voor de rechtbank over te gaan.wat moet ik doen en kan dit zomaar dat ik zonder verwittiging van de feiten of erkenning van mijzelf inneens kan worden voor getrokken?graag bijstand

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sperwer
Berichten: 1155

#2 , 16 dec 2005 08:59

alles kan en wie niet waagt niet wint. vele bedrijven doen dit en je bent toch verwittigt dat je voor de rechtbank word gedaagt, het schrijven van die advocaat was de verwittiginge en de manier waarop je het kan vermijden. Of jij opdraait voor de niet vergoede kosten is een andere vraag. Onder welke voorwaarden mocht je het voertuig gebruiken voor eigen doeleinden en was het ongeval op weg van jou adres naar de klant of niet. anders heeft dat bedrijf inderdaad ezcht op vergoeding voor geleden schaden. Als ik met jou auto rijd en hem verniel wil je toch ook dat ik dat betaal en niet jij

Reclame

Terug naar “Andere”