Burn out en zit met een aantal vragen

DayDay
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Burn out en zit met een aantal vragen

#1 , 09 mei 2025 15:51

Ik ben bijna 5 maanden thuis met een burn out door mijn werkgever, stress op het werk.
Lang verhaal kort:
Ben uitgevallen met burn out, werkgever heeft gedreigd in meerdere berichten, tot het onaangekondigd persoonlijk langskomen bij ons thuis. (we hebben hiervoor een advocaat moeten nemen, maar financieel wordt het nu heel moeilijk dus hopelijk vind ik hier antwoord op een aantal vragen)
Hij wil me niet ontslaan. Hun bericht was letterlijk, we gaan je vervangen zodat jij op zoek kan naar ander werk....

Heb de volgende vragen:
- Is een werkgever verplicht mee te werken aan reïntegratie na burnout, om niet direct voltijds terug te werken
- Bij minder dan voltijds werken, wat is het recht op firmawagen?
- Bij ontslag tijdens reïntegratie traject, geld dan voltijds ontslagvergoeding of slechts voor de dagen dat op dat moment gewerkt wordt?
- Mag werken voor de ziekenkas ook een flexijob zijn? Zo ja, wordt de lat van 20% dan berekend op het fulltime loon van de flexijob of het fulltime loon van de job waarvan ik arbeidsongeschikt ben?
- Mag het iets flexibel zijn zoals über eats, die je kan doen wanneer je zelf wilt?

(Mijn vrouw heeft al veel proberen uit te zoeken omdat het mij aan moed ontbreekt)

Alvast bedankt

Reclame