Onwettig afwezig op werk

RobAnvers
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Onwettig afwezig op werk

#1 , 23 jan 2024 00:41

Ik ben 2 weken ziek geweest,tijdens mijn eerste werkmaand. Ik dacht dat ik gewaarborgd loon zou krijgen van mijn werkgever,nier dus,omdat ik nog geen maand in dienst ben,en deze dagen mijn ziekenfonds moet betalen.ik kan daar niets van vinden in de onthaalbrochure van mijn werk. Daardoor ben ik te laat met het melden,en ik direct 10% minder uitbetaald zou worden. Blijkbaar heb ik dan de verkeerde attesten doorgestuurd en ik tot 2x toe een brief krijg dat mijn aanvraag voorlopig geweigerd word,en ik de juiste papieren krijg die mijn huisarts moet invullen.De 2x zat de brief vrijdags in de brievenbus. Maandag bel ik voor 9uur naar mijn werkleider,zeg wat er scheelt,ik tegen de middag naar de dokter kan en in de namiddag met de juiste papieren naar het ziekenfonds kan om ze af te geven en ik dan zeker weet dat ze juist ingevuld zijn. Dit gaat over 2 weken loon/uitkering en ik mijn rekeningen moet kunnen betalen,maar als antwoord te horen kreeg, nee je moet dit 3 dagen op voorhand vragen,en ze beslissen wanneer ik een dag afwezig kan zijn. Ik probeer het opnieuw uit te leggen dat ik het inorde moet maken want ik die uitkering nodig heb om mijn rekeningen te betalen. Antwoord was hetzelfde nee,en ik deze dag onwettig afwezig zou zijn op mijn werk?? Kan dit zomaar?? Dees is toch wel belangrijk voor mij om het inorde te maken,en ik vind ook dat ze mij op het werk hadden moeten uitleggen dat dit via mijn ziekenfonds moest gaan,ook omdat er niets van in de onthaalbrochure staat. Alvast bedankt voor het antwoord.
Mvg


Reclame

Terug naar “Andere”