part-time werk

fennel1
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

part-time werk

#1 , 03 nov 2023 20:33

Ik werk al jaren part-time in volledige dagen in een ziekenhuis als logistiek assistente. ( 20 jaar full-time, nu 6 jaar part-time)
Mijn vaste dienst is psychiatrie.

Ik word dit jaar 62 en ik voel dat die 8 uur rondlopen/werken aan 1 stuk me lichamelijk te veel worden.
Ik zou liever mijn part-time in halve dagen werken

Mijn oversten zijn daar absoluut niet mee akkoord want blijkbaar komt dat niet zo goed uit voor het opstellen van de dienstroosters.

Aan wie moet ik dit aanvragen? Kunnen ze me dat weigeren omdat het "moeilijk" word? Moet ik via arts gaan?
Ik vrees dat ik dan van mijn vaste dienst wordt weg genomen " voor het gemak" van die befaamde roosters.
Kan dit zomaar?
Ik doe mijn werk enorm graag en zou heel graag blijven maar ik heb het gevoel dat ze me zullen tegenwerken als ik wil in halve dagen werken.

basejumper
Berichten: 4634
Locatie: Diest

#2 , 03 nov 2023 20:48

Beste

Bevraag even bij de personeelsdienst en bij uw vakbond. In de sociale sector kan veel. Tegelijk begrijp ik natuurlijk dat er een evenwicht moet zijn tussen uw wensen en een degelijke dienst organisatie.
Als u een voormiddag komt is er in de namiddag een stel handen tekort… Hoe zou jij dat oplossen?
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Andere”