Functiewijziging

CWF
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Functiewijziging

#1 , 27 sep 2023 17:15

Mijn werkgever wil de volledige binnendienst verkoop een andere functie toekennen. Van een"inside sales" functie naar een "sales" functie. Concreet betekent dit dat we zelf verantwoordelijk zullen zijn voor een aantal klanten (terwijl dit nu een sales engineer (buitendienst) is). We worden verwacht te beslissen over prijssettings (nu ook de verantwoordelijkheid van de sales engineer). Men verwacht dat we ook klantenbezoeken afleggen (EU-regio). Weliswaar niet frequent, maar het wordt wel deel van het takenpakket. We kozen allemaal bewust voor een binnendienst functie en niet om te reizen. Echt niemand van het team zit daar op te wachten. Of er daarvoor trouwens een extra compensatie komt of een loonsverhoging is helemaal niet zeker. Dit alles wordt ons opgelegd en ook nog eens meegedeeld in een email die heel bedreigend overkomt voor het volledige team. Ik heb zelf mijn contract van destijds nagelezen en daarin wordt niets vermeld over eventuele functiewijzigingen. Vraag is of dit zomaar eenzijdig kan opgelegd worden? Kan het dat dergelijke zaken als functiewijzigingen bvb in de CAO (chemie) vastliggen? Of heeft de werkgever geen recht om dit door te duwen?

Reclame