DIMONA FOUT DOOR INTERIM

Josegou
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

DIMONA FOUT DOOR INTERIM

#1 , 07 sep 2023 23:16

In augustus werkte ik 2 weken via interim:

Ik werkte 7-11 augustus (weekcontract)
Ik werkte 14-18 augustus (weekcontract, 17 en 18 augustus was ik ziek)

Blijkbaar, volgens de VDAB staan er nog dimonas ingegeven voor de week van 21/08 en 28/08. (Deze van september werden al reeds verwijderd zegt intrime)

Nogtans heb ik de week van de 21/08 en 28/08 niet gewerkt, geen contract getekend. Hierdoor zit het dimona in het systeem en heb ik voor deze 2 weken geen recht op uitkering. Ik was toen nogtans inschrijven in de VDAB maar omwille van het dimona kan men mij niet uitbetalen.
Het intrimkantoor wilt de 2 weken niet annuleren.
Ze gaven echter op papier toe dat dit een fout van hen is in het dimona.
Door hun fout heb ik voor deze 2 weken geen recht op uitkering.

De vakbond vertelde mij dit ook. Ookal dring ik aan toch willen ze dit niet aanpassen? Ze willen dit enkel aanpassen op vraag van de vakbond. Waarop de vakbond antwoord dat ze dit niet moeten vragen aan hen maar op mijn vraag moeten eruit halen.
Niet gewerkt= niet gewerkt, zegt vakbond. In plaats daarvan willen ze het dimona niet verwijderen maar 2weken verlof invullen... Dit kan toch niet zomaar ingevuld worden zonder mijn toestemming.

Ik ben volop aan het solliciteren voor een nieuwe job.
Maar met deze zever van het intrimkantoor zakt de moed in mijn schoenen...
De vakbond zegt ze moeten het aanpassen als jij het vraagt of je uitbetalen. Het intrimkantoor zegt tegenstrijdig: wij kunnen dit enkel op vraag van de vakbond niet van de werknemer..

Het enige die ik wil is dat dit correct aangepast word. Niet gewerkt is niet gewerkt. Ik heb het gevoel dat er iets is dit ik niet weet, wat ze verzwijgen..

-Is het echt zo moeilijk om dit uit het dimona aan te passen? want ik heb geen contract, noch afspraak, noch mail rond het opstellen hiervoor. (De laatste 2 weken) Noch gezegd om hier verlof in te vullen.

-Mogen ze dit enkele maar aanpassen op vraag van de vakbond of ook op mijn vraag?
Ik ben tenslotte hiervan het slachtoffer...


-Wat kan ik doen om ervoor te zorgen dat dit zo snel mogelijk aangepast word... En correct...?
Met ons gezin van 3 kinderen hadden we wel gerekend op deze 2 weken uitkering. Wij hebben ook onze kosten te betalen... wat voor vuil spelletje speelt het intrimkantoor vragen we ons af..

Alvast bedankt
Voor de hulp en het lezen van deze lange mail.

Drone
Berichten: 3032
Locatie: st-niklaas

#2 , 07 sep 2023 23:26

melden aan het hoofdkantoor van het waarschijnlijk lokaal interim kantoor

meld ook dat indien ze dit niet recht zetten binnen een week, u de nodige stappen zal zetten en meldingen zal maken bij de bevoegde instanties en dat bij niet correct handelen alle extra kosten op hun zal verhalen wegens nalatigheid.

kwestie van wat druk te zetten . . .

Reclame

Terug naar “Andere”