Controle arts stuurt terug werken

Bart1988
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

Controle arts stuurt terug werken

#1 , 12 aug 2023 13:59

Hallo mijn vrouw heeft controle gehad van een controle arts gestuurd door haar werk. Ze had eerst een attest voor maandag en dinsdag , deze is daarna verlengd door het ziekenhuis tot einde van het week. Maar deze dokter kwam op dinsdag eigenlijk laatste dag van haar attest .. mijn vrouw haar nieuwe attest was nog niet verstuurd naar haar werk . Tijdje terug heeft ze een aanvaring met een leidinggevende gehad sindsdien doen ze heel moeilijk. Controle arts weigerde de laatste attest ga maar proberen.. in het ziekenhuis zeiden ze ga en kom dan gewoon terug naar huis.. ze zeiden als je werkgever wilt dat je echt gaat werken dan moeten ze een 3 arts gebruiken en zullen die moeite niet doen. Maar kunnen ze je dan ontslaan als je niet gaat werken ? Attesten zijn evenwaardig dus ze was gewoon in orde maar krijgt dan niet betaald. En die controle arts was gewoon gekomen voor te controleren. Arrogant, vraagt niks mijn vrouw moet maandelijks in behandeling op oncologie

Franciscus
Berichten: 38654

#2 , 12 aug 2023 20:28

Ziekenhuis heeft in die zin gelijk dat bij geen akkoord - controlearts had uw huisarts moeten contacteren een derde arts MOET tussenkomen.
Wat heeft uw huisarts en ziekenfonds daarover gezegd?
als dat voor dezelfde aandoening is ..???

Bart1988
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 aug 2023 22:58

Franciscus eigenlijk is gewoon gezegd dat dit schering en inslag is bij controle dokters… die weten ook dat er geen actie wordt ondernomen voor die paar dagen… vroeg ook niks van uitslagen of van wat heb je dit gekregen… dokteronwaardig… werkt gewoon voor de bedrijf… ook al zeggen ze van niet. En bedrijf van mijn vrouw is ook gewoon schandalig weet dat ze aan in ziekte leidt..

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3815
Juridisch actief: Nee

#4 , 13 aug 2023 08:17

Heeft u het nieuwe attest aan de controle-arts getoond? Ik zou toch zeer voorzichtig zijn. Ziek zijn, betekent immers niet altijd dat u niet kan werken.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Bart1988
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#5 , 13 aug 2023 11:42

Hoi Marcus’ ze zei ik heb nog een verlenging en de dokter zei ga maar morgen proberen. Was 5m binnen en was terug weg . Nu de week is al lang om we hebben er niks meer van gehoord dus ziekenhuis had toch gelijk… en mijn vrouw was gewoon echt werkonbekwaam…

LYNX XX
Berichten: 2546
Juridisch actief: Nee

#6 , 13 aug 2023 11:45

Hoi Marcus’ ze zei ik heb nog een verlenging en de dokter zei ga maar morgen proberen. Was 5m binnen en was terug weg . Nu de week is al lang om we hebben er niks meer van gehoord dus ziekenhuis had toch gelijk… en mijn vrouw was gewoon echt werkonbekwaam…
TS : en is uw vrouw nu gewoon terug aan het werk zonder problemen van de werkgever ( want die bewuste week is al lang om volgens u ) ?

Bart1988
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#7 , 13 aug 2023 11:51

Marcus mijn vrouw werkt medisch paar dagen minder via mutaliteit. Maar je krijg toestemming en wilt werken maar jammer genoeg in België iemand die ziek is een last voor een werkgever..
Laatst gewijzigd door Bart1988 op 13 aug 2023 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Bart1988
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#8 , 13 aug 2023 11:52

Lynx ze begint terug deze week

Bart1988
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#9 , 13 aug 2023 12:04

Hoi Marcus’ ze zei ik heb nog een verlenging en de dokter zei ga maar morgen proberen. Was 5m binnen en was terug weg . Nu de week is al lang om we hebben er niks meer van gehoord dus ziekenhuis had toch gelijk… en mijn vrouw was gewoon echt werkonbekwaam…
TS : en is uw vrouw nu gewoon terug aan het werk zonder problemen van de werkgever ( want die bewuste week is al lang om volgens u ) ?
Ja

Terug naar “Andere”