Leasewagen - salariswagen vraag

didriek
Topic Starter
Berichten: 5

Leasewagen - salariswagen vraag

#1 , 04 aug 2023 23:03

Hallo,
Ik heb de volgende voor:
Bij ons op het werk is alles verdeeld in functies en klassen.. Bij elke loonklasse hoort een bepaald lease budget, ik praat over salariswagens.
Nu heeft mijn werkgever, zo'n 3-4 maand voor mijn klasse verhoging mij een leaswagen laten kiezen, met een bestel tijd van 6+ maanden tot een jaar.
Ik heb dit bij het bestellen nog gemeld, dat door de lange wachttijden ik mogelijks met een lagere klasse wagen ging moeten rondrijden.. maar geen reactie toen.
Nu wordt ik verplicht met een lagere klasse salariswagen rond te rijden voor de volgende 4,5 jaar... Ik zal deze dus pas in onvangst nemen terwijl ik al een hogere klasse ben.
Kan dit allemaal wel? Het voelt niet eerlijk aan, want de wagen is deel van mijn loon en door mij vlug nog te laten kiezen vóór de klasse verhogen is dit een mooie besparing voor mijn wergever...
Kan ik hier iets tegen doen?
Groeten,
D

Thomas_A
Berichten: 2337
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 aug 2023 00:11

Het lijkt me vrij logisch dat de klasse bepaald wordt op moment van bestellen en niet van levering. Zolang je niet bewust vroeger moet bestellen omdát je in klasse gaat verhogen, zie ik geen probleem.

Lees de car policy. Meestal is die toch zo opgesteld dat werkgever voldoende vrijheid heeft om te spelregels achteraf te wijzigen.

Reclame

Terug naar “Andere”