Bedrijfswagen na indienen ontslag

Paje
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Bedrijfswagen na indienen ontslag

#1 , 29 jun 2023 22:28

Beste,

Ik mag een nieuwe bedrijfswagen bestellen. Petrol en hybride zijn niet meer voordelig vanaf 1 juli dus we moeten liefst elektrisch kiezen. Deze auto’s zijn echter buiten budget, waardoor ik zo’n €100 moet opleggen per maand. Geen probleem aangezien dit een lage VAA met zich meebrengt in vergelijking met petrol en dat zichzelf ongeveer uitbalanceert. Echter, stel dat ik binnen de 5 jaar lease het bedrijf verlaat moet ik de uitstaande “schuld” uitbetalen bij vertrek. Voorbeeld: ik vertrek na 2 jaar, dus moet nog 3 jaar doen (36 maanden) = 36 x €100 = €3600 te betalen bij vertrek aan het bedrijf en de wagen blijft uiteraard van het bedrijf.

Is dit wettelijk vervolgbaar? Ik las namelijk dat ook al zetten ze dit in de overeenkomst of car policy, deze bepaling niet geldig is.

Bedankt!

Sirkii
Berichten: 5431

#2 , 01 jul 2023 21:16

Het is een gebruikelijke clausule in car policies dat je bij t geven van ontslag de openstaande eigen bijdrage moet ophoesten. Dus niet als je ontslagen wordt.

Dit is volgens mij niet onwettelijk bij het geven van ontslag. Wel bij het krijgen van ontslag.

Reclame

Terug naar “Andere”