Persoonlijk dossier - evaluatiedossier

een kritisch iemand
Topic Starter
Berichten: 4

Persoonlijk dossier - evaluatiedossier

#1 , 25 jun 2006 10:04

Welke mogelijkheid heeft een werknemer/ambtenaar om zijn persoonlijk dossier te laten 'inventariseren' ?
Het is immers zo dat ieder dokument dat bij een evaluatiedossier wordt bijgevoegd voor kennisname dient ondertekend te worden (volgens statuten). Ik vermoed fraude in mijn dossier en wil daarvan akte laten nemen ....op een manier dat er achteraf geen dossiers meer kunnen bijgevoegd of weggenomen worden. Hoe kan dat.... (gerechtsdeurwaar biedt geen mogelijkheid)?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sperwer
Berichten: 1155

#2 , 25 jun 2006 11:16

ieder Belg heeft het recht alle dossier over hem/haar in te kijken en er copy's van te nemen.
Neem hier voor echte wel even contact op met een advocaat. Hij/zijn kan ook nagaan of het een dossier is dat kan en mag gesloten worden of niet.

een kritisch iemand
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 25 jun 2006 17:04

Mijn concrete vraag was echter.....;

Ik vermoed fraude met mijn dossier (stukken die bijgevoegd zijn zonder kennisname met het oog om mijn promotiemogelijkheden te beknotten)
Hoe kan ik TER PLAATSE dat laten vaststellen zonder het risico te lopen dat er een en ander weggemoffeld kan worden.

Reclame

sperwer
Berichten: 1155

#4 , 26 jun 2006 21:56

Bij opvraging van je dossier MOET dit volledig zijn en mag er niets achtergehouden worden. Je kan zelfs aan de persoon die jou je dossier laat inzien vragen om een papier te tekenen dat je een copy van je volledig dossier hebt gekregen. Alles wat dan achter gehouden is mag niet gebruikt worden. Maar 100% zekerheid heb je NOOIT. Dit kan iedere advocaat je bevestigen, dat je nooit 100% zeker kan zijn dat er geen stukken achter gehouden worden. Die zekerheid heb je enkel op de rechtbank, omdat je raadsman/vrouw daar kan ingrijpen als er stukken bij het dossier zitten die niet zijn vrijgegeven geweest.

Neem echter contact op met een raadman/vrouw als je echt 100% zekerheid wil. Als die je dossier opvraagd, dan weet de dossier beheerder al dat hij zich aan de wet moet houden of anders gerechtelijke problemen kan krijgen.

Terug naar “Andere”