Studeren via de vdab

Josegou
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Studeren via de vdab

#1 , 23 apr 2023 22:00

Hallo iedereen,
Graag zou ik wat info willen omtrent voltijds studeren via de vdab.
Het is al jaren een droom om leerkracht te worden(lager onderwijs).
Via avondopleiding is de combinatie met voltijds werken en gezin echter moeilijk.
Sinds 4mnd ben ik veranderd van job, zelfde job maar dichter bij huis.
Ik ga momenteel werken maar ik tel de uren. Mijn baas is tevreden, ik moet zelf mijn tempo intomen zodat de andere ook nog wat werken hebben.. . Ruim eens je mail op of lees even de krant tussendoor...
Niks voor mij.. de lokroep naar leerkracht is alsmaar groter. Zeker met het huidige kort...
Is het een optie om mijn werk op te zeggen, (opzeg van 4weken dacht ik). tijdelijk interim te doen en me gedurende de opzeg al op te geven voor de inschrijving van de opleiding? Zodat ze me al kunnen screenen.

Blijkbaar als je zelf je ontslag neemt wordt je geschorst door de vdab.
Wat moet ik anders doen.. ongelukkig verwelken. Ik voel me een grijze muis...
Ik heb ook een opvoedkundig diploma. Vol verlangen kijkt ik terug naar deze tijd! Momenteel sleep ik me voorruit...

Is het een optie dat ik tijdelijk interim hier en daar doe.. om toch inkomen te hebben gezien ik geschorst zou zijn?

Waarop wordt de uitkering van de vdab berekend?
Blijkbaar blijft de uitkering stabiel ged de opl van leerkracht door dat er een extreem te kort is?
Krijg ik ook een uitkering tijdens de opleiding ondanks ik geschorst ben door de RVA ?
Hoe zit dat met bv de grote vakantie tijdens de opleiding moet je dan werken of mag je dan werken tussentijds als extra?


Alvast bedankt voor de hulp!
Mijn besluit staat zoizo vast dat ik leerkracht wil worden! Het is enkel nog onderzoeken wat de beste optie is.

iota
Berichten: 830

#2 , 24 apr 2023 16:17

Deze vragen stelt u best rechtstreeks aan de VDAB.

basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#3 , 24 apr 2023 21:51

Beste

Je kan toch als leraar in opleiding starten? Al werken als leerkracht en intussen je diploma halen.
https://onderwijs.vlaanderen.be/nl/lera ... n-met-werk
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Andere”