Nl of Be wetgeving?

Darliiing
Topic Starter
Berichten: 62
Juridisch actief: Nee

Nl of Be wetgeving?

#1 , 13 feb 2023 09:11

Hoi,
Even een vraagje, heb dit ook al by syndicaat voorgelegd maar nog geen antwoord op gekregen..

Ik ben een Belg en woon in België. Maar sinds 5 december 2022 werk ik voor een Nederlands bedrijf, onder Nederlands (interim)contract. Ik werk wel 100% vanuit huis.

Nu hebben we recent ontdekt dat ik zwanger ben, dus heb ik volgende week met de werkgever een meeting over de planning van mijn zwangerschaps-en ouderschapsverlof.
Maar nu vragen we ons beiden af, val ik hiervoor onder de Belgische of Nederlandse wetgeving? En krijg ik dan uitkering vanuit België of vanuit Nederland?
Na zelf opzoekwerk te doen, kom ik er niet echt wijs aan uit. Dus vandaar dat ik het hier even navraag. En hoop dat het syndicaat ook snel met een antwoord komt. Maar dan kan ik al even kijken hoe ik mijn verlof kan inplannen :)

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding