Uittreden als directeur in buitenland

Alpha303
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Uittreden als directeur in buitenland

#1 , 12 feb 2023 16:33

2,5 jaar geleden heeft een voormalige kennis van mij , mij geronseld en zover gekregen dat ik getekend heb om een bedrijf voor 2 maanden over te nemen op mijn naam. Ik werd dus directeur voor 2 maanden . Die kennis is gevlucht en nu heb ik dat bedrijf nog steeds op mijn naam . Ik heb geen enkele gegevens van het bedrijf buiten de naam. Ik zou de enige vennoot zijn en enigste die er werkt. Het bedrijf moet van mijn naam want de kvk heeft het adres gewijzigd naar mijn prive adres en krijg brieven van de belastingdienst . Ik heb niets te maken met het bedrijf

Wat moet ik doen om er vanaf te geraken zonder de gegevens te weten van het bedrijf ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12818

#2 , 12 feb 2023 16:51

Uw veronderstelling dat u niets met het bedrijf te maken hebt, is compleet fout. U bent bestuurder en hebt dus bestuurdersaansprakelijkheid.

U schrijft kvk, dus u bent Belg en de vennootschap in Nederlands?

Alpha303
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 feb 2023 13:20

Ja oorspronkelijk een nederlands bedrijf maar de kvk van nederland heeft het adres van het bedrijf in nederland gewijzigd naar mijn domicilie adres in belgie omdat kvk had opgemerkt dat er op die plaats geen activiteiten gebeuren

Hoe kom ik te weten of er schulden zijn op het bedrijf?

Reclame

LeenW
Berichten: 12818

#4 , 13 feb 2023 13:27

Vennootschap is dan naar NL recht, dus u kan deze vragen m.i. beter stellen op https://rechtenforum.nl/

Het is inderdaad standaard dat fictieve of postbusadressen geschrapt worden en dan naar domicilie van de zaakvoerder verplaatst worden.

Terug naar “Andere”