Demotie rechten m.b.t. teamleider toeslag

Dutchnoskillz
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Demotie rechten m.b.t. teamleider toeslag

#1 , 06 feb 2023 01:00

Sinds de laatste week van mei 2022 ben ik elke zondag functioneel als Teamleider. Mijn voorwaarde met de manager destijds was alleen maar deze werkgever in dienst te zijn op de zondagen hier is akkoord mee gegaan. Ander half maand geleden kwam mijn nieuwe manager met het voorstel om mij toch meer te betrekken bij het team en het proces om ook door de weeks een dag functioneel te zijn bij deze werkgever. Helaas was dit niet mogelijk i.v.m. uren bij mijn andere. Manager antwoordde daarop helaas, daar moet ik maar akkoord mee gaan en het verlies accepteren.

Vandaag te horen gekregen om mij toch over enkele weken te degraderen naar voorman en er een nieuwe teamleider gaat komen.

Mijn juridische vragen zijn:
Ik stond eerder als medewerker klantbestelling op contract, begin juni teamleider geworden en pas sinds de week van 12 september overgegaan naar all round-mederwerker met een verschil van €0,63 per uur maal 130,8 uur Wat zijn hier mijn rechten?

Nu ik te horen heb gekregen dat eenzijdig mijn contract aangepast wordt terwijl ik niet disfunctioneer ben ik benieuwd of dit mogelijk is?

d.m.v. vervangingstoeslag krijg ik een vergoeding tot mijn uurloon overeenkomt met een teamleider. In hoeverre is dit mogelijk als ik elke zondag functioneer als teamleider en dus daadwerkelijk geen vervanging ben?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding