Woon-werkvergoeding

jinha
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Woon-werkvergoeding

#1 , 09 nov 2022 12:11

Beste,
Ons kilometergeld naar de werven zit in het uurloon inbegrepen dus ik krijg geen reisvergoeding wat op zich geen probleem is voor mij. Echter krijg ik sinds mijn vast contract (04-20) geen woon-werkvergoeding meer op mijn loonbrief, wat hiervoor tijdens IBO-opleiding wel zo was. Na herhaaldelijk aanhalen zegt de baas dat volgens Liantis alles in orde is omwille vd uurloonregeling maar dat ik wel verzekerd ben tijdens het woon-werkverkeer. Dagelijks rij ik 28km met mijn eigen wagen. Ik heb toch recht op een woon-werkvergoeding?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LYNX XX
Berichten: 2503
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 nov 2022 12:32

In uw geval is er een onderscheid tussen : mobiliteitsvergoeding ( welke waarschijnlijk in uw loon ) en verplaatsingskosten ( wagen ). Deze zijn u apart te betalen.

Wat Liantis bedoelt is dat uw mobiliteitsvergoeding in uw loon zal begrepen zijn. Verzekering woon- werkverkeer is nogal logisch. Uw kilometervergoeding met de wagen is afzonderlijk.

Zie ook uw PC 124

https://www.salar.be/wp-content/uploads ... t-7346.pdf

Reclame

Terug naar “Andere”