Ik werk ondertussen bijna een jaar in de toeristische sector als commercieel bediende (PC 218). Vandaag deed volgende situatie zich voor:
Ik kreeg per email een boodschap van mijn verantwoordelijke dat mijn verlof (2dagen) voor volgende week wordt geannuleerd. Deze werden echter reeds maanden geleden schriftelijk goedgekeurd.
De reden die men hiervoor geeft: "men heeft mij nodig op kantoor want er is teveel werk en er zijn collega's ziek of ook met verlof."
Nu vraag ik mij af of dit zomaar kan?
Drie dagen tevoren krijg ik te horen dat ik dan toch moet komen werken en al mijn plannen moet annuleren!
Er werd wel voorgesteld eventuele onkosten aan mij te vergoeden. Ik heb hierdoor echter zelf geen onkosten, maar moet nu wel beloftes verbreken en breng hierdoor andere mensen in de problemen. (bijv. buitenlandse vriendin komt mij enkele dagen bezoeken, kocht een duur vliegticket, maar zal mij uiteindelijk maar enkele uren te zien krijgen. Haar reis valt dus in het water.)
Kan ik hiertegen iets beginnen, of zijn de argumenten die mijn werkgever opgeeft voldoende?