Oude arbeidersovereenkomst

CyberPunk
Topic Starter
Berichten: 23

Oude arbeidersovereenkomst

#1 , 29 sep 2022 22:29

Beste,

Ik heb een arbeidsovereenkomst die dateert van 1/2/2007 als bediende. Op dit contract staat mijn anciënniteit, oud adres en mijn triestige beginloon toen met onbepaalde duur en 38 uren week. Nu is er al enige tijd sprake van overname van het bedrijf waar ik werk. Ik weet dat contracten automatisch mee overgenomen worden en ik niks dien te tekenen. Maar vermits de arbeidsuren niet vermeld staan (lege velden) zowel niet de dagen, begin ik mij hierover wel zorgen te maken. Ik heb ook 2x loonopslag gehad in de voorbije 15 jaar zonder daar zelf papieren van te krijgen, dit gaat om stevige opslag bedragen. Het bedrijf is momenteel een familiebedrijf vandaar een beetje de nalatigheid. Nu hoop ik niet dat de volgende werkgever mij bvb ook in de weekends kan laten werken, vermits ik dit nooit heb moeten doen of bvb posten opleggen want er staan geen uren ingevuld in mijn overeenkomst.

Wie kan me hier mee verder helpen ?
Eventueel nog voor overname wel uren en dagen laten invullen (zal normaal geen probleem zijn voor familielid) of doet dit er niet toe ? Ik werk eigenlijk tijdens de openingsuren van de zaak door de dag en iedereen heeft recht op 30 min middagpauze, ook heeft iedereen dezelfde begin en stoptijden van ma-vrij.
Andere dingen waar ik moet opletten ?

Alvast bedankt !

Mvg

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding