Dienstencheques

DominiekK
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Dienstencheques

#1 , 28 jul 2022 14:29

Dag,

We hebben al ongeveer 10 jaar een dame in dienst met dienstencheques. Ik had vragen ivm een eventuele opzegtermijn.
Aan de ene kant lees ik op vele sites 1 maand, aan de andere kant spreekt haar "baas" over 10+ maand opzeg.

Met vriendelijke groeten,

Dominiek

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LYNX XX
Berichten: 2504
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 jul 2022 14:43

https://www.poetsbureau.be/algemene-voo ... oetsbureau

zie uw eigen contract ( algemene voorwaarden ) met de dienstcheque firma

Thomas_A
Berichten: 2304
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 jul 2022 22:00

Wat bedoel u met we hebben haar in dienst?

Bent u het dienstenchequebureau of komt ze bij u kuisen?

Als ze bij u komt kuisen is ze niet bij u in dienst. U hebt een contract met het dienstenchequebureau om een dienst te verlenen aan u. Opzegtermijn volgens jullie contract (geen arbeidsovereenkomst). Een maand lijkt me vrij veel voorkomend.

De dame zelf heeft een arbeidsovereenkomst met het dienstenchequebureau. Opzeg daarbij volgens de arbeidswetgeving.

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 jul 2022 22:08

In aansluiting bij mijn collega inzoverre als nodig, misschien ook eens lezen: https://dienstencheques.vlaanderen.be/b ... %20betalen. Heel eenvoudig uitgelegd en to the point.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Sirkii
Berichten: 5396

#5 , 29 jul 2022 00:48

Opzegtermijn ….. Men zoekt “wanhopig” poetshulpen. Dus geen opzegtermijn? .’…

LYNX XX
Berichten: 2504
Juridisch actief: Nee

#6 , 29 jul 2022 08:28

Wat bedoel u met we hebben haar in dienst?

Bent u het dienstenchequebureau of komt ze bij u kuisen?

Als ze bij u komt kuisen is ze niet bij u in dienst. U hebt een contract met het dienstenchequebureau om een dienst te verlenen aan u. Opzegtermijn volgens jullie contract (geen arbeidsovereenkomst). Een maand lijkt me vrij veel voorkomend.

De dame zelf heeft een arbeidsovereenkomst met het dienstenchequebureau. Opzeg daarbij volgens de arbeidswetgeving.
Terechte opmerking. Topic is onduidelijk.

Terug naar “Andere”