Pagina 1 van 1

Last-minute wijzigingen personeelsplanning horeca

Geplaatst: 27 jul 2022 18:15
door burtkoes
Ik werk als flexi in een horecazaak. Op een lijst in de zaak kan je aanduiden wanneer je niet kan komen werken en daarna wordt in de Whatsappgroep met het personeel het uurrooster voor de komende weken gedeeld.

Wat me opvalt:
Stel dat iemand toch niet kan komen werken - ook al staat die op het uurrooster ingepland -, dan moet die persoon vervanging zoeken.

Stel dat er slecht weer voorspeld is, dan deelt de eigenaar je mee dat je 's anderendaags niet hoeft te komen werken.

Ik weet dat horeca een weersafhankelijke sector is, maar ik vind het toch frappant. De werknemer kan niet zomaar meedelen dat hij of zij niet kan komen werken, maar de werkgever kan dat wel. Is dat weersafhankelijke niet het risico dat de horeca-uitbater neemt? Dat is toch niet zozeer het probleem van de werknemer?

Is dit een valide opmerking of haal ik nu 2 zaken door elkaar?

Ohja, voor mij is het een bijverdienste en het geld dat ik ermee verdien is mooi meegenomen, maar ik reken er niet echt op. Voor mij persoonlijk vormt het dus geen groot probleem.

Re: Last-minute wijzigingen personeelsplanning horeca

Geplaatst: 27 jul 2022 21:25
door basejumper
Je hebt 100 % gelijk. Maar dat is gangbaar in de sector. Je hoeft daar niet mee akkoord te zijn. Je kan ook elders als flexijob aan de slag.

Re: Last-minute wijzigingen personeelsplanning horeca

Geplaatst: 27 jul 2022 21:31
door LeenW
Ik herinner mij een vakantiejob als medewerker strandstoelenverhuur. De uitbater belde 's morgens of je die dag moest komen werken of niet, afhankelijk van het weer.

Re: Last-minute wijzigingen personeelsplanning horeca

Geplaatst: 27 jul 2022 22:14
door Marcus Aurelius
Het woordje flexi is een heel rekbaar begrip.