Jeugdvakantiedagen.

stef02
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Jeugdvakantiedagen.

#1 , 22 jul 2022 01:50

Beste,
Ik heb een vraag betreffende jeugdvakantiedagen.

Ik (20jaar) ben in 2021 afgestudeerd en ben op 30/08/2021 vast in dienst genomen bij een bedrijf.

Nu heb ik voor het jaar 2022 "officieel recht" op 9 dagen verlof terwijl je normaal recht hebt op 4 weken(20dagen).
Nu is mijn vraag kan ik deze 11 overige dagen opnemen als jeugdvakantiedagen ALS ik een bijberoep heb? (ik doe na mijn vaste job, nog in bijberoep klusjes)

Met Vriendelijke Groeten,
Stef

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

stef02
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 jul 2022 12:13

Beste, deze site kende ik al.
Echter staat hier te lezen :

Wanneer heeft de jongere recht op jeugdvakantie-uitkeringen?
De jongere die jeugdvakantie neemt, heeft recht op jeugdvakantie-uitkeringen indien hij volgende voorwaarden vervult:

de jongere ontvangt voor de (halve) jeugdvakantiedagen geen beroeps- of vervangingsinkomen.

Betekent dit, dat omdat ik een bijberoep heb dat ik geen recht heb op een uitkering (betaalde vakantie dagen) ?

Mvg
Stef

Reclame

LYNX XX
Berichten: 2503
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 jul 2022 12:56

Ik denk dat jeugd vakantie uitkeringen niet hetzelfde is als vervangingsinkomen.
Geen uitkering als u nog beroepsinkomsten hebt tijdens die jeugd vakantie dagen.
https://www.rva.be/nl/documentatie/infoblad/t46

Indien u een bijberoep heeft, zult u waarschijnlijk geen jeugd vakantie uitkeringen kunnen ontvangen : gezien beroepsinkomsten./
Voor 100% zekerheid informeer u eerst bij de RVA vooraleer te beslissen.

Terug naar “Andere”