Promotie bediende naar werfleider

Werknemer1
Berichten: 63
Juridisch actief: Nee

Re: Promotie bediende naar werfleider

#16 , 30 jun 2022 23:32

Beste,
Natuurlijk is dit de ideale manier, dialoog zal altijd het beste zijn. Er zijn echter verschillende redenen waarom ik dit niet zie slagen. Ten eerste, de DNA van het bedrijf, van alle werfleiders wordt verwacht dat deze 12 uur werken. Ze geven mensen met weinig ervaring wel kansen, stellen een auto ter beschikking, maar daar tegenover staat dat ze zulke praktijken toepassen. Het gevolg is natuurlijk dat er geen stabiele basis van werfleiders is, (er is niemand van de 10 werfleiders die dit langer dan 2 jaar doet). De meeste gaan vanzelf weg..Wat mij in dit verhaal het meest verbaasd is dat het management er blijkbaar nog altijd van uitgaat dat dit op zich wel moet kunnen om dit te eisen. Wat ze NIET inzien is dat er talloze zaken "vergeten" worden simpelweg door oververmoeidheid, en werkdruk. Zaken die dus hersteld moeten worden, of achterna gelopen worden, omdat er fouten gemaakt worden.En dus op zich bereiken ze net het tegenovergestelde dan wat ze denken te bereiken. Ook de "als het je niet aanstaat bol het af" mentaliteit heerst er in overvloed. Wat ook opvalt is dat vrijwel niemand ontslaan wordt, ondanks het grote verloop van werknemers. Je kan er dus op rekenen dat als je je mond opendoet, je wel zal buiten gepest worden..Ontslaan kost teveel.
Als dialoog niet helpt of je voelt je niet op je gemak om je werkgever hiermee te confronteren, met andere woorden: als je een dergelijke verzuurde relatie hebt met je werkgever, neem je best contact op met de preventieadviseur of de vertrouwenspersoon op het werk. Indien dat niet geholpen heeft, neem je best contact op met de dienst Toezicht op het Welzijn op het Werk: https://www.belgium.be/nl/werk/gezondhe ... p_het_werk

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
iota
Berichten: 830

#17 , 01 jul 2022 08:10

Ofwel werkt uw vriendin toevallig bij hetzelfde aannemingsbedrijf als mijn dochter, ofwel is wat u beschrijft een gangbare praktijk bij aannemingsbedrijven. Mijn dochter kwam onlangs met krek hetzelfde verhaal over de werkdagen van een collega van haar, die inderdaad werfleider is. Zijzelf werkt daar in een andere functie van 9 tot 5, maar in de praktijk meestal tot 's nachts omdat ze te veel opdrachten krijgt die allemaal 'dringend' af moeten. Het is haar eerste job. Wij gingen er van uit dat ze nog niet genoeg ervaring heeft met time-management en het kanaliseren van de opdrachtenstroom, maar misschien is er dan toch ook nog iets anders aan de hand...

iota
Berichten: 830

#18 , 01 jul 2022 08:28

Sorry, de collega is geen werfleider, maar iets anders. Die is van 6 tot in de namiddag op de werven en moet daarna nog al het papierwerk doen. Maar blijkbaar hebben daar wel meer mensen absurde werkuren.

Reclame

Terug naar “Andere”