Overuren DO FLEX

Bramds
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

Overuren DO FLEX

#1 , 12 mei 2022 21:51

Beste ,

Ik had graag wat info verkregen inzake uitbetaling overuren . (Defensie)
Op 29 nov wordt er mail rondgestuurd dat men de kans heeft tot uitbetaling van deze uren . En dit in het systeem moet ingegeven worden tussen 3 dec en 10 jan . Om zo rond begin februari deze uitbetaald te krijgen . Iets wat al 2 jaar invoegen was .
Kan men zomaar 2 dagen later dus 1 december rondsturen dat dit systeem afgeschaft is terwijl velen nog in de veronderstelling waren dat zij in feb een mooie bonus gingen krijgen . In mijn geval 500 u . Dit werd verstuurd via nota en nog niet in het reglement . Dus blijkbaar 0,0 wettelijk . Mijn inziens is hier veel te laat over gecommuniceerd . En hebben wij alsnog recht op een laatste kans tot uitbetaling . Collega heeft advocaat onder de arm genomen . En zijn uitbetaling gekregen . Nu zou ik zonder advocaat brief willen sturen met vraag tot uitbetaling en dit dus in der minne te regelen maar indien zij dus niet uitbetalen ik juridische stappen moet ondernemen . Mijn inziens kunnen ze uitbetaling niet weigeren ik vraag me alleen af of het verstandig is dit persoonlijk te doen of beter direct met advocaat ?

Alvast bedankt voor de info .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 09 jun 2022 20:20

Vakbond al in kennis gesteld?

Reclame

Terug naar “Andere”