Verhinderen poging tot achterhouden voorwerp

sparkling
Topic Starter
Berichten: 155

Verhinderen poging tot achterhouden voorwerp

#1 , 23 apr 2022 07:37

Beste,

Moeilijke situatie op de werkvloer. Ga het zo kort mogelijk houden.

Op onze job rijden we met 2 personen met dezelfde auto. Om het simpel te houden-->Maandag rijd ik en dinsdag rijdt mijn collega.
Dus dinsdag rijdt mijn (nieuwe) collega rond met de wagen. Dinsdag merk ik thuis op dat mijn persoonlijke lamp is blijven in de wagen.
Daarop bel ik mijn collega op via de werktelefoon. Ik vraag hem om te checken in het handschoenkastje naar die lamp. (want was er 90% zeker van dat ze daar lag). Ik hoor hem foefelen in het handschoenkastje en krijg bevestiging van hem dat ze inderdaad in het handschoenkastje ligt. Dus ik dacht opgelost. Toch niet.

30 minuten later stuurt hij via bericht een foto van "een lamp". Meer bepaald de lamp van op "den bureau". Ik begrijp er niets meer van.

Ik bel hem dus terug op met de vraag: "Is die foto van de lamp die je hebt gevonden?"..."Ja", zegt hij.
Zo begint er een discussie omdat ik voel dat de verhaallijn niet klopt. -->Waarom zou je zeggen dat je een lamp hebt gevonden die je zelf hebt meegnomen van op "den bureau". Dit houdt geen steek. Ik wijs hem daarop en hij zegt dat hij was vergeten dat hij de lamp van op de bureau had meegenomen. Heel raar allemaal.

Ik voel dat hij begint te draaien en te keren en een uitweg zoekt. Uiteindelijk stel ik hem de vraag: "Heb je daarstraks gekeken in het handschoenkastje?"..."ah nee", zegt hij. Dus hij zoekt en plots vindt hij daar toch wel niet die lamp zeker. Straf allemaal. Dus ze is terecht.

Is dit nu poging tot diefstal? De intentie is er toch zou ik denken.

Alvast bedankt

Ps. Ik heb nog niemand hiervan op de hoogte gebracht hogerop.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas_A
Berichten: 2298
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 apr 2022 08:06

Lijkt me eerder heel slechte communicatie dan poging tot diefstal. Hij heeft ze uiteindelijk toch gevonden he.

Reclame

Terug naar “Andere”