Discriminatie?

Lieke0001
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Discriminatie?

#1 , 15 mar 2022 20:22

Beste

Vandaag heb ik mijn eerste functioneringsgesprek met de zaakvoerder achter de rug na 6 maanden dienst. Over mijn werk en taken geen enkel negatief commentaar gekregen, ze hadden niks aan te merken.
Ze vonden enkel dat in ons team iets nauwer samengewerkt moest worden, wat ik een rare opmerking vond omdat ik juist vind dat dit wel het geval is. Ik werk samen met een collega en onze verantwoordelijke.
Mijn collega en ik kunnen het heel goed met elkaar vinden. Met mijn verantwoordelijke klikt het iets minder omdat er kort geleden een kleine discussie ontstaan is omdat de voorrangsregels qua verlof niet werden gerespecteerd en toen heb ik naar ons arbeidsreglement verwezen waar de regels staan en dit is mij kwalijk genomen geweest door haar.
Sinds deze discussie is zij redelijk afstandelijk tegen mij.

Iedereen in onze firma krijgt per kwartaal 2 extra vakantiedagen vanaf 6 maanden dienst. Ik kreeg na mijn gesprek te horen dat ze dit bij mij voorlopig niet willen toepassen. Mijn collega met dezelfde functie krijgt dit echter wel nog steeds.

Ik denk dat dit een soort wraakactie is omdat ik de verantwoordelijk terecht heb gewezen dat ze het arbeidsreglement moet volgen tijdens de discussie over het verlof.

Mijn vraag is of dit wettelijk is? Is dit geen discriminatie?

Alvast dank bij voorbaat.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD
Berichten: 3580

#2 , 16 mar 2022 05:36

@TS

"Ze vonden enkel dat in ons team iets nauwer samengewerkt moest worden, wat ik een rare opmerking vond omdat ik juist vind dat dit wel het geval is. Ik werk samen met een collega en onze verantwoordelijke"

Om te beginnen misschien eens vermijden om om de haverklap het woord discriminatie te gebruiken. Die huidige trend die heden ten dage gebruikelijk is om in alles en nog wat een discriminatie te zien is te gek voor woorden. Laat me misschien even verduidelijken waarom hier IMO niet gediscrimineerd word.

Uw verantwoordelijke hoort ook bij uw team, dus als de personen die vonden dat er in uw team nauwer moest samengewerkt worden dan zullen zij ws. van mening zijn dat uw verantwoordelijke waarmee het dus volgens u iets minder goed samenwerken is, daarbij hoort. Dit is dus volgens mij geen discriminatie. Zorg dat het kleine geschil met uw verantwoordelijke bijgelegd word..
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Thomas_A
Berichten: 2320
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 mar 2022 08:21

Je bent (minder dan) 6 maanden in dienst en wijst je leidinggevende op het arbeidsreglement? Kan juridisch terecht zijn, maar zal in geen enkel bedrijf geapprecieerd worden.

Je kan op je strepen staan, maar dit aanvoelen hoort ook bij werken in een team.

Reclame

Terug naar “Andere”