RVA en personeelsdienst privésector

probleem001
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

RVA en personeelsdienst privésector

#1 , 04 mar 2022 17:35

Beste,

In het voorjaar van 2021 bedacht ik me een extra opleiding Postgraduaat te gaan studeren na mijn Bachelor van 15jaar geleden. Ik werk 15 jaar voltijds in e privésector en vroeg mijn personeelsdienst en nabije onderdirecteur om raad. Welk advies geven jullie mij als ik een opleiding van 2 jaar wil volgen en toch 30 uur wil blijven werken. Hoe doen andere werkstudenten dit?
Beiden gaven me aan dat aanpassing van contract naar 30u goed zou zijn. Niemand sprak over Tijdskrediet met motief!
Eerst werd er dus een contractaanpassing gedaan. Nadien werd via een vriendin duidelijk dat ik recht had op tijdskrediet met motief.
Dit werd rechtgezet door personeelsdienst maar latere tijd. Uiteindelijk na deze miscommunicatie verlief de communicatie onderling weer niet goed waardoor ik nu blijkbaar de RVA me geen uitkering wil betalen wegens te laat indien.
Hoe pak ik dit best aan? Wie kan me hierbij raad geven?

Met vriendelijke groeten.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#2 , 04 mar 2022 18:50

Beste


Op alle sites van hogescholen en universiteiten wordt verwezen naar Vlaams Opleidingsverlof als mogelijkheid. https://www.vlaanderen.be/vlaams-opleidingsverlof
Op deze site kan u perfect voorwaarden en maximum aantal uren terug vinden.hangt af van uw statuut en van gevolgde opleiding met een maximum van 125 uur per jaar.
U mag geacht worden daar ook zelf uw huiswerk rond te maken.
Dat uw onderdirecteur daar niet van op de hoogte is kan ik begrijpen. Dat behoort niet tot zijn kerntaken. Uw personeelsdienst had dat wel mogen weten.
In elk geval is het verschil tussen een full time en 30 uur per week veel meer dan 125 uur per jaar.
RVA volgt gewoon de regels.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

probleem001
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 mar 2022 21:07

Klopt.
Maar over VOV heb ik het niet. Dat loopt goed.
Het probleem is dat RVA door laattijdig indienen van de aanvraag voor tijdskrediet met motief, door eerst foutief contract , nadien rechtzetting met terugwerkend krachten... De RVA niet wil uitbetalen.
Dat vind ik vreemd.

Reclame

Terug naar “Andere”