Verplichte teambuilding tijdens werkuren, zonder loon

Pirre
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Verplichte teambuilding tijdens werkuren, zonder loon

#1 , 21 feb 2022 16:16

Goeiedag,

Een vriendin van mij vertelde me net dat ze een verplichte teambuilding had, een online escaperoom, tijdens de werkuren, maar dat ze hiervoor moest uittikken, onbetaald dus. Kan dit zomaar? Ik heb er even over gegoogled, maar kan niet direct nuttige info vinden.

Alvast bedankt!

Mvg,
Pirre

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 21 feb 2022 17:23

Men kan je onmogelijk verplichten onbetaald deel te nemen aan een werkgebonden activiteit. En hoe ziet dat dan met de verzekering? Niet aan het werk en niet onderweg van en naar het werk? Wat is het dan? Vrijwillig verplicht? Kan niet hoor.

Pirre
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 feb 2022 17:45

Men kan je onmogelijk verplichten onbetaald deel te nemen aan een werkgebonden activiteit. En hoe ziet dat dan met de verzekering? Niet aan het werk en niet onderweg van en naar het werk? Wat is het dan? Vrijwillig verplicht? Kan niet hoor.
Dit was tijdens thuiswerken, was ik vergeten te melden. Dus thuis zitten, intikken, wat werken, dan uittikken voor de verplichte online escape room teambuilding, en dan terug intikken en verder werken.

Reclame

eylis
Berichten: 8840

#4 , 21 feb 2022 18:59

teambuilding hoort bij vorming en opleiding en gebeurt binnen de werkuren.

Pirre
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 21 feb 2022 19:13

Bedankt!

Terug naar “Andere”