Sluiting kantoor

marij
Topic Starter
Berichten: 2
Locatie: 2480

Sluiting kantoor

#1 , 04 jun 2006 10:33

Onze werkgever sluit het kantoor waar we momenteel werken en wij worden overgeplaatst naar het hoofdkantoor.
In de huidige situatie kregen wij 0.25 ?/km verplaatsingsvergoeding om van het bijkantoor naar het hoofdkantoor te rijden.
Dit komt volledig te vervallen terwijl de afstand woon-werkverkeer voor mij toeneemt met 40 km (enkel)
is dit wettelijk, de werkgever wil geen compensatie geven ...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Anke
Berichten: 365
Contacteer: Website

#2 , 04 jun 2006 11:31

Beste,

Indien u gebruik maakt van uw eigen vervoermiddelen (auto) is de werkgever NIET verplicht tussen te komen in de vergoeding wat betreft woon-werkverkeer.

marij
Topic Starter
Berichten: 2
Locatie: 2480

#3 , 05 jun 2006 20:07

ja maar hier gaat het wel om een wijziging van de arbeidsomstandigheden,
door de nieuwe situatie leid ik voor een deel loonverlies door de veel hogere verplaatsingskosten, sta ik elke dag 's morgens en 's avonds op de E313 in de file, waardoor ik per week meer dan 5 uur langer van huis ben dan nu

Reclame

Anke
Berichten: 365
Contacteer: Website

#4 , 05 jun 2006 20:44

Beste,

In essentie ging het over de kilometervergoeding.

Wat uw tweede vraag betreft, kan ik u meedelen dat ik, rekeninghoudende met de omstandigheden, niet veel kan terugvinden wat de werkgever kan aangesmeerd worden.

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#5 , 05 jun 2006 21:54

17...Zo is het overbrengen van de arbeidsplaats naar een andere plaats binnen dezelfde agglomeratie slechts zeer uitzonderlijk een belangrijke wijziging van een essentieel beding van de overeenkomst...(CUYPERS,D.,De eenzijdige wijziging van de arbeidsvoorwaarden,Ori?ntatie 1990,p.107-108,nr.17).

Terug naar “Andere”