Ongewenste wijziging arbeidsvoorwaarden

Azijntje
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ongewenste wijziging arbeidsvoorwaarden

#1 , 06 okt 2021 17:36

Hallo

Mijn werkgever zal binnenkort een wijziging in onze arbeidsovereenkomst doorvoeren.

Hoe precies, is mij nog onduidelijk. De individuele arbeidsovereenkomst bevat weinig specifieke informatie dus ik vermoed dat dit eerder op ondernemings-CAO niveau bepaald werd.

Het betreft een wijziging van een vast contract ("fulltime" of 36u/week) met de mogelijkheid om eventuele gepresteerde overuren op te nemen, uit te betalen, ... naar een vast contract van 40u met 12 vaste ADV-dagen. Het bruto-loon verhoogt pro-rata.

Voor mij is dit een negatieve wijziging - ondanks het hogere loon. De oude situatie was voor mij een pak interessanter qua overuren.

Ik overweeg dus ander werk met deze wijziging als hoofreden, maar vroeg mij of ontslag geven hier dan de correcte optie is? Ik begrijp dat een eenzijdige wijziging van essentiële contractuele voorwaarden als een verbreking door WG gezien kan worden, maar weet niet of dit hier van toepassing is aangezien het merendeel op CAO-niveau geregeld is.

Alvast bedankt

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding