Thuis met ziektebriefje, bedreigd door bedrijfsdirecteur

sardineke
Topic Starter
Berichten: 64

Thuis met ziektebriefje, bedreigd door bedrijfsdirecteur

#1 , 10 aug 2021 18:23

Donderdag 5 aug ging ik naar dokter en kreeg een ziektebriefje tot en met 13 aug geldig.
Tot nu toe nog geen controledokter aan de deur gehad.
Vandaag 10aug om 13u06 ging mijn gsm, onbekend nummer.
Het was onze algemeen directeur (hoogste positie)
Ik was helemaal overdonderd maar heb zo snel mogelijk het gesprek beginnen opnemen.
Ze zei dat ik nog een namiddag en dag kreeg en tegen donderdag terug verwacht wordt want dat ze me anders naar Alken (2X 1u werkverplaatsing) of Turnhout (2x 45min werkverplaatsing) overplaatst.
We hebben verschillende vestigingen. Ik werk nu 20min van mijn woning. Ik heb gevraagd of dat een bedreiging was om mij verder weg te sturen en X zei dat ze bezorgd was over mijn gezondheid.

Dat het opgenomen gesprek mag gebruikt worden als het zover komt dacht ik niet? Heb wel de tel direct op luidspreker gezet en mijn vriend was sprakeloos, heeft alles gehoord.
Dat ik eraan dacht het op te nemen is omdat ik niet de eerste ben waarnaar X zo’n telefoontjes doet. Er heerst steeds een bedreigende sfeer, als iemand iets zegt of doet dat X niet aanstaat dreigt steeds overplaatsing naar een verdere werkplek.
In ons contract staat dat we voor de goede werking van de onderneming voor vervanging op verplaatsing gestuurd kunnen worden. Eigenlijk is dit om ergens afwezigheid door ziekte op te vangen. We hebben in ons contract wel een vaste standplaats.

Vrijdag moet ik terug naar dokter om te checken of ik beter ben of niet. (Hoge bloeddruk, pilletjes gehad)
Wat zijn nu de verdere mogelijkheden?
Wat kan X doen?
Kan ik beter vakbond hiermee verder laten gaan of gewoon maandag terug gaan werken (indien beter) en hopen dat dit overwaait.
(Wie niet bij ons werkt vind dit misschien raar, maar wij verschieten van niks meer.
Vakbond heeft eens geprobeerd verder te gaan met andere dingen maar niemand durft spreken)

Alvast bedankt
Geluk is de kunst een boeket te maken van de bloemen waar je bij kan

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LYNX XX
Berichten: 2515
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 aug 2021 19:03

https://bpsonline.be/wet-en-regelgeving/

Is zeker ook een zaak voor de juridische dienst van de vakbond.

Reclame

Terug naar “Andere”