allen. Ik kom een 'merkwaardige' situatie tegen op werk (overheid). Een voor mij onaanvaardbare situatie, ook.
Eind mei (aldus auteur) werden intern op sharepoint, bereikbaar voor diverse collega's, documenten geplaatst met fórmeel, fúndamenteel en principieel ónaanvaardbare inhoud.
Ondermeer omwille van pertinente leugens, manipulaties, verdraaiingen en ingetoetste, eenzijdige, onnodige percépties vanwege collega.
Eén van de documenten heete 'optimalisatievoorstellen' mbt mijn werk.
Nu, eerst, triviaal maar kennelijk nodig: ieder optimalisatievoorstel, is 'voorstel', definieert zich dus inherent als 'wat nog niet van toepassing wordt geacht'.
Héél stríkt: sléchts op basis van léugens én misplaatste interpretatie, méénde auteur te kùnnen stellen, als zulk voorstel, 'toewijzen van budgetten aan derden volgens afspraak'.
Ik ga nu eens heel nuchter iedere lezer hier vragen: dat betekent toch inherént, dat auteur daarmee de zaken stelt, als was op énig moment in verleden, er géén sprake van toewijzing van budgetten aan derden conform afspraak?
Raar dat ik zó basaal moet communiceren, maar, er is intern kennelijk een benadering, alsof er geen kwestie is inzake integriteit.
Voor àlle duidelijkheid: ik werk binnen een overheid. Wij werken met publieke middelen. Het spreekt voor mij voor zích dàt je daarmee werkt vólgens afspraken als daartoe een forum bestaat. En dat je dat doorlópend doet.
Collega heeft dus, eenvoudig en zonder interpretatie, inherent en impliciet gesteld alsof er op énig moment sprake was van een gebrek aan integriteit in omgang met financiële middelen.
Dat is voor mij ónaanvaardbaar, op alle niveaus.
Graag jullie reacties.