HVW ( Hulpkas Voor Werklozen )

MartinV
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

HVW ( Hulpkas Voor Werklozen )

#1 , 26 jul 2021 14:08

Twee maanden geleden moest ik in afzondering voor corona.Hiervoor kon ik beroep doen bij het HVW , als tijdelijke werkloze.Het dossier was goedgekeurd door de RVA.Het gaat om een bedrag van 400€ uit te betalen door HVW Mol.Die hadden dat bedrag doorgestort aan derden.Wat blijkt.Die " derden " was een rekening van een advocaat te aarschot die destijds aan schuldbemiddeling deed.Doch , dat is al 15 jaar geleden stopgezet.Bovendien is die advocaat intussen al overleden.Het advocatenkantoor heeft het bedrag linea recta terug gestort naar hvw mol.Na twee maanden heb ik mijn geld nog niet.HVW is niet te bereiken telefonisch , noch fysiek.Om een afspraak te maken moet je dat via mail doen en na twee weken zullen ze dan ook antwoorden.Waar kan ik terecht met mijn klacht van deze criminaliteit door HVW?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 26 jul 2021 14:26

Een administratieve vergissing is nog geen criminaliteit. Oppassen met zulke straffe woorden.

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#3 , 26 jul 2021 15:17

Twee maanden geleden moest in in afzondering voor corona.Hiervoor kon ik beroep doen bij het HVW , als tijdelijke werkloze.Het dossier was goedgekeurd door de RVA.Het gaat om een bedrag van 400€ uit te betalen door HVW Mol.Die hadden dat bedrag doorgestort aan derden.Wat blijkt.Die " derden " was een rekening van een advocaat te aarschot die destijds aan schuldbemiddeling deed.Doch , dat is al 15 jaar geleden stopgezet.Bovendien is die advocaat intussen al overleden.Het advocatenkantoor heeft het bedrag linea recta terug gestort naar hvw mol.Na twee maanden heb ik mijn geld nog niet.HVW is niet te bereiken telefonisch , noch fysiek.Om een afspraak te maken moet je dat via mail doen en na twee weken zullen ze dan ook antwoorden.Waar kan ik terecht met mijn klacht van deze criminaliteit door HVW?
stuur hen een aangetekende ingebrekestelling met de eis tot betaling binnen de 7 dagen + vergoeding voor de ingebrekestelling.

immers het is duidelijk dat zij een fout hebben gemaakt . . .

Reclame

MartinV
Topic Starter
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 jul 2021 15:47

Zal ik doen.Maar , ik vermoed dat ze zich schuilen achter de coronapandemie.HVW is geen rechtspersoon dus ik kan niet naar de rechter gaan?

mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 26 jul 2021 16:04

Die rechter zal u veel meer kosten dan die 400 €.

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#6 , 26 jul 2021 16:17

Zal ik doen.Maar , ik vermoed dat ze zich schuilen achter de coronapandemie.HVW is geen rechtspersoon dus ik kan niet naar de rechter gaan?
coronapandemie heeft niks te doen met het feit dat ze geld naar een verkeerde rekening hebben gestort.

het is vakantie ja, dat er dan minder volk zou zijn is niet op zich abnormaal, maar veel vakantie zit er niet in dit jaar en de meeste zullen van thuis uit werken.

strikt genomen hadden ze bij het vaststellen van de 'fout' u zo al moeten hebben uitbetaald ongeacht wie er het geld van de eerste storting heeft

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#7 , 27 jul 2021 20:08

Een eerste vraag in deze is of het advocatenkantoor voldoende gegevens opgegeven zodat HVW de storting kan identificeren. Een tweede vraag is of het advocatenkantoor HVW ook in kennis heeft gesteld dat er geen reservatie meer moet gebeuren en dat het geld, bedrag en referentie van terugbetaling werd terugbetaald?
Tenslotte wie heeft aan HVW gemeld dat het geld moest gereserveerd worden? De RVA? HVW heeft m.i. dan ook geen enkele fout gemaakt, maar gewoon de richtlijnen gevolgd. U kan dit best op een rustige manier via een mail uitleggen aan de Hulpkas en hun vriendelijk verzoeken het verschuldigde bedrag zo spoedig mogelijk aan u door te betalen. Het geld kan immers pas doorgestort worden als het bij hun als saldo werd ingeboekt. Waarom altijd die oorlogstaal op dit forum?
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Andere”