Schending arbeidsvoorwaarden

Flowiris
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Schending arbeidsvoorwaarden

#1 , 12 jul 2021 11:08

Goedemorgen

Ik heb 1 week geleden ontslag genomen bij mijn huidige werkgever. Een van de voordelen die ik krijg bovenop mijn loon was dat zij de seminaries die ik volg die nodig zijn voor de uitvoering van mijn beroep, zouden betalen.

2 maanden geleden heb ik mij dus ingeschreven voor 12 sessies waarvoor zij goedkeuring gaven en zij hebben deze toen ook betaald.

Echter door corona gaan deze sessies nu online door en had ik er slechts 5 van de 12 kunnen volgen tot nu toe.

Mijn werkgever heeft nu echter mijn login laten annuleren waardoor ik geen toegang meer heb tot de rest.

In principe zie ik dit als eenzijdige wijziging van de arbeidsvoorwaarden. Aangezien ze dit voordeel (extra op het loon) reeds hadden goedgekeurd en toegezegd mogen ze dit toch niet zomaar afnemen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JorisVB
Berichten: 72
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 jul 2021 12:09

Waarom niet? Als uw arbeidsovereenkomst afgelopen is met die firma, stoppen ook hun verplichtingen. Mogelijk krijgen zij een creditnota voor de lessen die nog niet doorgegaan zijn.

Ik zie niet in waarom jij nog opleidingen zou moeten kunnen volgen op kosten van een ex-werkgever, als uw arbedisovereenkomst afgelopen is? Moest je een bedrijfswagen, laptop, GMS, etc... van het werk gehad hebben, had je deze toch ook moeten inleveren, niet?

Flowiris
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 jul 2021 12:28

Inderdaad, maar mijn arbeidsovereenkomst is nog niet afgelopen. Dus heb momenteel nog recht op mijn laptop , auto , en alle andere voordelen die mijn contract met zich meebrengt ? Ik heb nog een opzegtermijn lopen tot volgende week vrijdag de 23e.

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 jul 2021 14:04

Weet dat bij heel wat organisaties het volgen van seminaries op kosten van de werkgever meestal een verbintenis inhoudt van verbondenheid aan de organisatie gedurende een bepaalde tijd. Voor de werkgever betekent dit een verloren investering die hij mogelijk had kunnen investeren in een personeelslid dat meer affiniteit toont met de organisatie.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Flowiris
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#5 , 12 jul 2021 15:05

Er is geen verbintenis in tijd. Dit is in principe zoals een voordeel alle aard. Net zoals de wagen en het loon , mogen ze niet zomaar een gegeven voordeel terug afpakken.

Sirkii
Berichten: 5396

#6 , 12 jul 2021 22:09

Keep on dreaming. Als die seminaries niet vastgebeiteld waren in je arbeidscontract is het het volste recht van de werkgever die je verlaat om ze te cancelen (en aan een loyarere werkgever te geven).

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#7 , 12 jul 2021 22:54

Je zal wel bedoelen een loyalere werknemer......
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Andere”