Pauzes niet opneembaar

Patserr1930
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Pauzes niet opneembaar

#1 , 26 mei 2021 22:22

Beste,

Ik werk voor een hotel, dat nu door corona in feite gesloten is voor publiek maar wel enkele militairen kn huis heeft in vorm van quarantaine ( voordat zij op missie vertrekken moeten zij gedurende 14 dagen inn quarantaine zodat ze niet positief testen).

Mijn contract bedraagt 7u36 per dag, dit wil dus zeggen dat ik 8 uur en 6 minuten in totaal op het werk ben. Waarvan normaal gezien een half uur pauze. Doordat ik alleen sta aan de receptie en het hotel niet kan verlaten heb ik dus niet echt 30 minuten pauze in te lassen. Dit werd (met een vorig management) in normale tijden teruggegeven als RECUP.

Doordat we in tijden van corona zijn wilt mijn manager mij dit half uur recup niet toewijzen omdat 'jullie toch al 8 uur pauze hebben'. Maar ik moet wel uittikken om 6 na anders dreigt ze er een kwartier van mijn prestaties eraf te halen.

Ik ben hierin in discussie gegaan met haar, en ze ging zich informeren bij HR, en HR geeft haar gelijk.

Nu is mijn vraag of ik wettelijk gezien recht heb op dit half uur, en of dit dan ook in RECUP moet toegewezen worden aangezien ik eigenlijk gewoon 8 uur standby moet staan in geval van problemen/nood.

Alvast bedankt,
Patrice

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 26 mei 2021 22:51

Ik zie niet in waarom je dit niet toegewezen zou krijgen.
Als zij stelt dat je overdag al genoeg recup krijgt, dan dien je overdag ook niet standby te zijn.

Het hard maken tegenover de werkgever wordt wel een ander paar mouwen natuurlijk.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 27 mei 2021 10:05

Zal iets voor de vakbond zijn.

Reclame

Terug naar “Andere”