maandelijks salarisuittreksel

Thomas Morus
Topic Starter
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

maandelijks salarisuittreksel

#1 , 26 mei 2021 10:18

Is de werkgever verplicht om maandelijks een gedetailleerd salarisuittreksel (afrekening salaris, inhoudingen, enz) aan de werknemer te overhandigen?
Iemand stelt me deze vraag omdat hij na twee maanden bij een nieuwe werkgever nog geen uittreksels betreffende de salarisbetalingen heeft ontvangen.
Het netto-salaris zelf is wel uitbetaald op zijn rekening!
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LYNX XX
Berichten: 2493
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 mei 2021 10:36

Er is een onderscheid tussen : LOONFICHE en INDIVIDUELE AFREKENING ( jaarlijks )

Loonfiche per maand ( bij loonbetaling ).

https://www.belgium.be/nl/werk/arbeidsc ... e_rekening

https://werk.belgie.be/nl/themas/arbeid ... che?id=408

Thomas Morus
Topic Starter
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#3 , 26 mei 2021 10:48

ik bedoelde loonfiche
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Reclame

LYNX XX
Berichten: 2493
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 mei 2021 10:54

ik bedoelde loonfiche
Inderdaad Thomas was ook mijn gedachte.

Maar ik meld het voor uw vraagsteller het onderscheid.

Thomas_A
Berichten: 2289
Juridisch actief: Nee

#5 , 05 jun 2021 16:34

Indien de loonberekening door een sociaal secretariaat gebeurt, is dit hoogstwaarschijnlijk te consulteren op een digitaal platform.

Nu ik erover nadenk: bij mijn huidige werkgever krijg ik dit ook niet meer via de post of via mail actief doorgestuurd. Ik kan het daar wel consulteren of indien gewenst downloaden in pdf-formaat.

Thomas Morus
Topic Starter
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#6 , 05 jun 2021 17:52

Indien de loonberekening door een sociaal secretariaat gebeurt, is dit hoogstwaarschijnlijk te consulteren op een digitaal platform.

Nu ik erover nadenk: bij mijn huidige werkgever krijg ik dit ook niet meer via de post of via mail actief doorgestuurd. Ik kan het daar wel consulteren of indien gewenst downloaden in pdf-formaat.
Ik ga de persoon in kwestie aanraden om eens met zijn payroill provider contact op te nemen.Hij heeft alleszins geen toegangscodes gekregen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Terug naar “Andere”