Aanvullende COVID- uitkering

Lieke0001
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Aanvullende COVID- uitkering

#1 , 24 mei 2021 23:10

Beste

Ik heb momenteel een contract van bepaalde duur. Ik ben echter al een tijdje werkonbekwaam. Mijn contract eindigt volgende week. Ik ben nog voor minstens 3 maanden ziek. Dus volgende week heb ik geen werk meer want mijn contract wordt niet verlengd. Ik krijg momenteel een aanvullende COVID-uitkering van de mutualiteit. Deze uitkering is voor werknemers en niet voor werklozen. Mijn vraag is dus heb ik er dan nog recht op vanaf volgende week, want dan ben ik eigenlijk geen werknemer meer maar werkloze?


Deze zijn de voorwaarden van de uitkering:
- ben je ten vroegste op 1 maart 2020 arbeidsongeschikt erkend;
- heb je een arbeidsovereenkomst (de maatregel geldt dus niet voor werklozen);
-is je bruto dagloon lager dan 132,99 euro (bij forfaitair maandloon deel je dit loon door 26 om je dagloon te berekenen).

Alvast dank bij voorbaat.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 mei 2021 11:18

Zolang je ziek erkend bent, geniet je ziekte-uitkeringen en dus ook de aanvullende covid-19 toelage, beperkt tot de periode van primaire arbeidsongeschiktheid.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Lieke0001
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 mei 2021 12:01

Bedankt voor uw antwoord.

Reclame

Terug naar “Andere”