Thesis vast werken

LC96
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

Thesis vast werken

#1 , 20 mei 2021 16:56

Ik moet enkel nog mijn thesis doen maar ik heb een vast contract voorgeschoteld gekregen. Is dit mogelijk een vast arbeidscontract te tekenen als ik enkel mijn thesis nog moet doen of ben ik verplicht een studentencontract te nemen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 20 mei 2021 18:00

U mag al een vast contract aannemen. Als u het met de werklast ziet zitten, doe het dan zeker. Je krijgt uiteraard geen kinderbijslag meer. Er zijn wel vaker afstuderende masters die het op die manier doen. Succes!

LeenW
Berichten: 12825

#3 , 20 mei 2021 18:05

Studentencontract is een optie, zeker geen verplichting. Heeft inderdaad wel (nadelige) fiscale gevolgen, zoals hierboven vermeld.

Reclame

Thomas_A
Berichten: 2298
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 mei 2021 19:54

Voor de volledigheid: bovenstaande geldt uiteraard alleen als er geen wettelijke verplichting is om een bepaald diploma te bezitten om je beroep uit te oefenen.

De architect die de plannen voor mijn huis ondertekent, moet uiteraard zijn diploma hebben en niet bijna. Idem voor de tandarts die mijn gebit behandelt.

Terug naar “Andere”