Impact onbetaald verlof op jaarlijkse vakantie

jerhamers
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Re: Impact onbetaald verlof op jaarlijkse vakantie

#16 , 03 mei 2021 09:33

De link waar ik naar verwijs is zeer duidelijk. Vergelijk uw gewerkte dagen over het rechtgevend jaar en vergelijk dit met de tweede kolom. Zo moeilijk is dat toch niet.
Die is inderdaad zeer gemakkelijk en heel duidelijk voor arbeiders.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jerhamers
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#17 , 03 mei 2021 09:36

https://www.sd.be/jaarlijksevakantie/?lang=nl-BE/#/

Als je het wat meer ingewikkeld met wat meer werk wilt:
Deze had ik ook al gevonden, maar die tool is ook gericht op meerdere contracten/werkgevers per jaar. Als ik dat invul heb ik zonder probleem 20 dagen.

Jeroen.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#18 , 03 mei 2021 12:20

Je moet je periode van verlof zonder wedde als een aparte periode bij dezelfde werkgever invullen.
Dus je periode van gewerkt en/of meetellend voor het berekenen van je vakantiedagen tot je periode van verlof zonder wedde en dan als tweede periode, vanaf het einde van verlof zonder wedde tot het eind van het jaar.

Kan je hiermee aan slag?

Hou het veilig en gezond.

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

jerhamers
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#19 , 03 mei 2021 14:35

Je moet je periode van verlof zonder wedde als een aparte periode bij dezelfde werkgever invullen.
Dus je periode van gewerkt en/of meetellend voor het berekenen van je vakantiedagen tot je periode van verlof zonder wedde en dan als tweede periode, vanaf het einde van verlof zonder wedde tot het eind van het jaar.

Kan je hiermee aan slag?

Hou het veilig en gezond.

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
Zo had ik dat niet begrepen, maar goed, kwaad kan het ook niet. Dus in die tool laat ik begin december uit de prestaties. tot en met de 7de van december zegt het deze (dus dat is al meer dan 3 dagen)

Er werd 11 maand(en) en 20 dagen gewerkt.
De bediende heeft recht op 20 wettelijke vakantiedag(en) tegen 38 uren per week.


Vanaf de 8ste zegt het dit:
Er werd 11 maand(en) en 19 dagen gewerkt.
De bediende heeft recht op 19 wettelijke vakantiedag(en) tegen 38 uren per week. Om billijkheidsredenen kan de werkgever voor onvolledige maand(en) 1 extra vakantiedag(en) toekennen.

jerhamers
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#20 , 03 mei 2021 14:37

Ondertussen heb ik zo vervelend gedaan tegen HR en gevraagd dat ze me de teksten en berekening laten zien waarom er door 3 dagen meteen een hele dag afgehouden wordt, en plots vinden ze het niet en tada, 20 dagen wettelijk verlof...

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#21 , 03 mei 2021 19:43

Jureca, dit topic wordt best afgesloten gezien betrokkene heeft bekomen wat hij wou.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#22 , 04 mei 2021 10:05


Omdat ik geen arbeider ben????
Neen maar het aantal dagen verlof is wel juist het zelfde

24 in de 6 dagenweek
20 in de 5 dagen week.

alles is net het zelfde zou dus durven beweren dat de arbeiders voor dit jaar die 100% hebben gewerkt meer verlof geld zullen gekregen hebben dan hun colegas bedienden, want het verlofgeld word berekend bij de arbeiders op 108% van je verdiende loon, en er zijn er zeer weinig bedienden die 8% opslag hebben gekregen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Andere”