prestatiebeoordeling kinderen

tomas
Topic Starter
Berichten: 1

prestatiebeoordeling kinderen

#1 , 04 mei 2006 18:35

In onze tafeltennisclub beginnen ze volgend jaar met prestatiebeloningen voor ieder lid van de club, dus ook voor kinderen. Iemand vertelde me dat dit geld niet op de rekening van de ouders zou mogen gestort worden omdat dit als kinderarbeid zou gelden, klopt dit?

Met prestatiebeoordeling bedoel ik een regelmatige beloningen voor de kinderen die daarvoor trainen? Daarmee bedoel ik dat ze voor 20 uur trainen in de maand een bedrag van bijvoorbeeld ? 10,- ontvangen.

Is dit uberhaupt wel toegelaten voor kinderen onder de 12 bijvoorbeeld?

hopelijk heeft iemand hier kennis over?
bedankt
Tomas
Laatst gewijzigd door tomas op 05 mei 2006 00:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sperwer
Berichten: 1155

#2 , 04 mei 2006 20:07

het is pas vanaf 16 jaar toegelaten om arbeid te verrichten, hoewel er door de wet uitzondering zijn voorzien.

Maar een kind motiveren met geld ??? en dit zal dan zeker niet op de rekening van de ouders mogen gestort worden, want dan is het inderdaad kinderarbeid of zelfs kinderuitbuiting. Er zijn natuurlijk wel andere manieren om kinderen te motiveren.

Reclame

Terug naar “Andere”