Zelfstandig in bijberoep

Mistermorozov
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Zelfstandig in bijberoep

#1 , 18 mar 2021 20:09

Hallo,

Ik ben een vertegenwoordiger voor een toeleverancier van voornamelijk de horecasector.
Recent denk ik eraan om een zelfstandig bijberoep te beginnen als vertegenwoordiger voor sportvoeding, voor voornamelijk biowinkels.
Zou mijn werkgever hier bezwaar kunnen op hebben aangezien het toch een totaal verschillend product is en andere klanten.
Liefst zou ik het feit dat ik een bijberoep uitoefen voor mezelf willen houden uit schrik dat mijn werkgever mij anders zou behandelen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
linsta
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 mar 2021 14:34

1. Heeft u een beding in uw arbeidsovereenkomst welke nevenactiviteiten verbiedt?

2. Of uw werkgever daar alsnog problemen mee heeft hangt uiteraard van de persoon af. Er zijn zeker werkgevers die hier niet op staan te springen omdat u altijd tijdens uw reguliere werkuren gestoord kan worden door zakelijke telefoontjes van uw bijbaan. Dat kan een negatieve impact hebben.

3. Als bijberoep er zult zich toch kenbaar moeten maken naar de buitenwereld (denk aan aanvraag KvK en BTW nummer, reclame, etc.) ik zou derhalve toch open kaart spelen.

Reclame

Terug naar “Andere”