Deeltijds werk, inactiviteitsdagen en verplaatste feestdagen

ElGio
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Deeltijds werk, inactiviteitsdagen en verplaatste feestdagen

#1 , 11 mar 2021 17:24

Kan iemand volgende situatie inschatten:
ik werk halftijds in een vast uurrooster waarbij ik per 1 op de 2 weekends 1 dag werk van 8u, tijdens de weekdagen werk ik 5 uur/dag ( dus geen gemiddelde van 5 dagen per week )
Ik heb mijn inactiviteitsdag op maandag en woensdag.
Nu worden feestdagen die in het weekend vallen in mijn organisatie voor een deel van het personeel verschoven naar andere dag, over het algemeen naar de volgende maandag. Het deel van het personeel waarvoor deze dag verschoven wordt is het deel dat met een vast uurrooster werkt.
Nu valt bijvoorbeeld 1jan 2022 op een zaterdag waar ik volgens mijn uurrooster moet werken, volgens de werkgever heb ik dus pech want die dag wordt niet als een feestdag aanzien aangezien deze verschoven is naar maandag 3 jan 2022. Dus geen compensatie voor werken op een feestdag en verlies van de effectief feestdag omdat hij op mijn inactiviteitsdag valt, Pretty unfair volgens mij.
Heeft mijn werkgeven hierin gelijk ?

Dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 12 mar 2021 22:32

Je werkgever heeft voor zover ik mij herinner -helaas voor u- hierin gelijk.

Indien uw CAO het toelaat, heeft u volgens mij wel recht op een extra verloning omdat u op de feestdag zou werken.


Reclame

Terug naar “Andere”