Opzegtermijn niet volledig voltooien

JusticeLeauge
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Opzegtermijn niet volledig voltooien

#1 , 27 feb 2021 17:20

Beste,

Deze week heb ik via aangetekend schrijven mijn ontslag aangeboden bij mijn werkgever. Mijn opzegtermijn start op maandag 01/03/2021 tot en met 28/03/2021.

Aangezien ik maandag reeds start met mijn nieuwe job is het moeilijk om deze 2 jobs te combineren. Bij mijn nieuwe werkgever is er geen mogelijkheid om mijn opzegtermijn van mijn oude te voltooien. Hiernaast betreft mijn volledige werkweek dan als arbeider 46 uren.

Mijn oude werkgever weigert trouwens dat ik verlof zou opnemen. Is dit gerechtvaardigd? Echter ik hoop met mijn voorstel op sollicitatieverlof dat ik 1 dag per week kan ontvangen. Echter ik heb wel het probleem dat mijn baas niet reageert als ik hem opbel.

Mijn feitelijke vraag is, indien ik 1of 2 dagen niet kan rechtvaardigen dat ik bijgevolg onwettig afwezig ben. Moet ik dan een schadevergoeding betalen die deze dagen betreft of moet ik onmiddellijk voor de volledige 4 weken een schadevergoeding betalen? Stel dat ik de eerste 3 weken al mijn dagen volledig gepresteerd heb en in mijn laatste week 2 dagen onwettig afwezig ben. Graag wens ik hierover duidelijkheid.

Hiernaast heb ik nog een bedenking betreffende arbeidsongeschiktheid. Is het mogelijk dat mijn arts me arbeidsongeschikt tlstelt voor mijn oude job door bv. Pestgedrag die mijn mentale gezondheid aantast. Terwijl ik op mij andere job kan werken. Aangezien de arbeidsongeschiktheid daar niet van toepassing is omdat ik daar niet ondergeven ben aan pestgedrag.

Ik dank u alvast voor de verduidelijking. Ik hoop dat ik spoedig terug een normale nachtrust kan hebben, aangezien dit knaagt aan mij en mijn gezin.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding