interim en vast contract

devillaerpeter
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

interim en vast contract

#1 , 14 feb 2021 00:49

Beste,
ik werk momenteel 1jaar en 7 maand als operator met weekcontracten , In deze periode zijn er al verschillende verantwoordelijken geweest (die snel terug vertrekken)) met elk een
eigen visie voor de job die ik doe, nu is men op zoek naar techniekers om dezelfde job te doen , en waarvoor ik niet het diploma heb . Kan het interim kantoor blijven geld verdienen aan mij tot ze iemand anders gevonden hebben en mij dan zonder enige vergoeding op straat zetten ? En kan mijn werkgever mij afwimpelen met het excuus dat ze mij geen contract kunnen geven omdat ik niet het gepaste diploma heb....? , terwijl ze dit wisten van de eerste dag zowel interim als werkgever... vriendelijke groeten Peter

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8842

#2 , 14 feb 2021 10:39

Gezien het feit dat dit interimcontracten zijn, is het altijd mogelijk om u geen contracten meer te geven. Daar hoeft de werkgever zelfs geen uitleg bij te geven. Het enige wat wél een punt kan zijn: als u reeds meer dan een jaar dezelfde job uitvoert met telkens weekcontracten, is dit eigenlijk het bewijs dat deze opdrachten niet kaderen in periodes van tijdelijk méér werk . en dat is nu de voorwaarde voor interimwerk bij éénzelfde werkgever: het tijdelijke en onregelmatige karakter. In dit geval overtreedt de werkgever de arbeidswetgeving: er zou u een contract van onbepaalde duur moeten aangeboden worden.

Reclame

Terug naar “Andere”