Arab-vergoeding? Woon-werkverkeer ?

Shawndedulle
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Arab-vergoeding? Woon-werkverkeer ?

#1 , 28 jan 2021 17:08

Beste lezers,


Ik had enkele vragen waarvan ik niet een duidelijk antwoord terug vind.

(Ik werk momenteel via vast contract deeltijds als chauffeur/merchandiser bij een bedrijf)

Is een werkgever verplicht om Arab-vergoeding toe te kennen aan een personeelslid die chauffeur is of is dit een gunst?

En hoe zit het met iemand die bvb als magazijnier staat ingeschreven maar in realiteit enkel maar op de baan zit?

En als laatst; is een vergoeding voor woon-werkverkeer een verplichting?


Ik dank u voor een eventueel antwoord

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 jan 2021 18:48

Heeft u een Vakbekwaamheid bewijs J, als je deze moet hebben voor de camion heb je recht op ARAB, als deze niet noodzakelijk voor je werk heb je er geen recht op. woon werkvergoeding is sectoraal vast gelegd, meestal met eigen wagen is geen vergoeding,
openbaar vervoer altijd een vergoeding, dus kijk naar je CAO van je sector

De vakbekwaamheid is een aanvulling aan het rijbewijs die verplicht is voor alle professionele bestuurders met een rijbewijs van de categoriegroepen C en D. Zij moet bovenop het rijbewijs worden gehaald en de houder moet voor de verlenging ervan om de 5 jaar een nascholing volgen. Het bewijs van vakbekwaamheid wordt op het rijbewijs aangeduid met de code 95 bij de betrokken categorieën.

De arab word bij sommige per uur betaald en andere per maand
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Andere”