Geen compensatie voor overuren

Gdwuep
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Geen compensatie voor overuren

#1 , 26 jan 2021 10:53

Goedemiddag,

Ik werk bij een bedrijf waar ik onder andere een verkoopfunctie heb. Toen ik pas begon, eind 2019, maakte ik niet veel overuren maar gedurende juni-september 2020 heb ik een heleboel overuren gemaakt wegens de drukte. Ik ging er dus van uit dat die overuren ofwel gecompenseerd werden met vrije dagen, of dat ze aan 150% betaald werden (is toch wettelijk zo beslist? Ik zit in PC 201). Toen ik merkte dat er niets gedaan werd met mijn overuren heb ik een gesprek gehad met mijn baas, die zei 'je kiest toch zelf of je overuren maakt', terwijl ze wel verwachtten dat we langer bleven als klanten bleven zitten etc. Na deze reactie heb ik dus ook geen enkele overuren meer gemaakt. Momenteel ben ik in ziekteverlof en dat zal nog een tijdje duren, waardoor ik de gemaakte overuren niet terug kan nemen als vrije dagen. Wat kan ik doen om toch mijn overuren betaald te krijgen?

Bedankt.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding