Vakantie opnemen

LauravdH2000
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Vakantie opnemen

#1 , 13 jan 2021 22:49

Hallo
Een vraagje ivm recht op vakantie.
Ik werk bij een ziekenhuisketen als bediende.
Mijn werkgever had me gezegd dat dankzij corona de 2020 vakantie opgenomen kan worden t.e.m. maart 2021. Dus ik had mijn resterende vakantie gepland in februari. Maar nu moet ik onverwachts volgende week geopereerd worden en kan ik 3 maanden niet gaan werken. Met als gevolg dat ik mijn verlof niet meer volledig kan opnemen zelfs als ik vanaf morgen thuisblijf (ik werk maar 3 dagen). Vorige jaar heb ik ook niet mijn volledige vakantie opgenomen toen ik in een ander ziekenhuis werkte, met als gevolg dat ik geen vakantiegeld heb gehad 🙈 dus dat wil ik niet meer! Kan het nog uitgesteld worden tot na maart in deze omstandigheid? Of is er een andere optie? Bv. dat de dokter mijn ziekteverlof pas van start laat gaan vanaf de datum dat mijn verlof volledig is opgenomen? Of kan/mag hij dat niet doen?

Bedankt alvast!!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding