Nieuw in dienst - vakantie niet opgenomen na verrekening

Lize_
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Nieuw in dienst - vakantie niet opgenomen na verrekening

#1 , 26 nov 2020 15:51

Hallo

Ik zit met een vraagje over mijn vakantie.
Ik ben 1 september van werkgever veranderd en toen is mijn vakantiegeld ook verrekend. Ik had in 2020 nog geen enkele dag opgenomen.
Nu heb ik helemaal geen tijd of de behoefte om mijn 4 weken vakantie nog op te nemen.
Wettelijk gezien mogen deze volgensmij niet overgedragen worden naar volgend jaar en is mijn werkgever ook niet verplicht deze uit te betalen, maar is dit ook zo bij een verrekening van een vorige werkgever? Ik herinner me iets van dat er niet meer ingehouden mag worden dan dat er terug betaald wordt.

Was het beter om mijn vakantiegeld niet te laten verrekenen?

Alvast bedankt voor jullie antwoord.

Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 nov 2020 17:00

Uw vorige werkgever heeft uw vakantiedagen uitbetaald over 2019 in mei 2020 en de dagen over 2020 uitbetaald bij uitdiensttreding. Bij uw nieuwe werkgever bouwt u dagen op over de periode van 01.09.2020 tot 31.12.2020. Dit verlof neemt u op in 2021. De verlofdagen opgebouwd over 2020 bij uw oude werkgever kan u opnemen in 2021, maar deze worden niet vergoed door uw huidige werkgever, gezien reeds vergoed door uw vorige werkgever.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Terug naar “Andere”