professsionele kosten

StefanieDB
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

professsionele kosten

#1 , 25 nov 2020 11:31

Voor mijn werk rij ik met mijn eigen wagen naar klanten. Eén keer per maand geef ik mijn gereden kilometers door en wordt ik hiervoor vergoed vanuit mijn werkgever. Ze willen nu nagaan wat de kortste route is en enkel dit betalen (dus niet langer de gereden km'ers). Mag dit zomaar?
Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 25 nov 2020 11:50

Waarom zou dit niet mogen?
Dit zorgt voor minder fraude, en is de eenvoudigste manier om het uniform te maken voor alle werknemers.
Een nadeel aan dat systeem, is dat het geen rekening houdt met wegomleggingen en dergelijke.

LeenW
Berichten: 12828

#3 , 25 nov 2020 11:58

Hoe dan ook zou dit weinig verschil mogen uitmaken in de praktijk, tenzij u echt veel omrijdt om bv. een autostrade te nemen voor tijdswinst, maar dan zou ik allereerst het gesprek aangaan met de leidinggevende.

Reclame

LYNX XX
Berichten: 2504
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 nov 2020 16:52

Uit beroepservaring en boekhouder die hier vroeger ook interne controles uitvoerde.

Veel misbruik, zeker door vertegenwoordigers : kwam soms tot dubbele afstanden voor bepaalde verplaatsingen. Of private verplaatsingen inlassen tussen de bedrijfsverplaatsingen in.
Het ging dan niet om te vitten op enkele km's maar een behoorlijk aantal verplaatsing km's. Bij de vaststelling van het aantal gereden km tussen 2 klanten in : een extra marge ingebouwd ( dus geen muggenzifterij ).

Als men dan ook nog eens de realiteit van die klantenbezoeken ging uitpluizen : vaststelling geen bezoeken aan bepaalde klanten gedaan. Geschreven bezoekrapporten afgetoetst met de klanten zelf : verassende conclusies.
Een goede werkgever of controller doet zijn job waarvoor hij betaald wordt.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 nov 2020 19:26

U werkgever mag dit zeker doen, veel te veel misbruiken is er de oorzaak van .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Andere”